Norwegian öppnar tre nya långlinjer från Stockholm

Enligt Norwegians rapport som kom i veckan så går deras långlinjer med flera hundratals miljoner i minus. Istället för reda ut och få långlinjerna att fungera ordentligt öppnar man upp fler långlinjer på destinationer som många andra bolag har "dissat". Det känns lite att de försöker få in kapital...

Om Norwegian gör samma minussiffror för 2015 som för 2014 kommer de vara tvungna att ta in kapital (ny emission etc...) och då kanske det är bra att locka med häftiga destinationer....
 
Känns som det också "återstår att se" om de faktiskt kommer från Stockholm. Det är ju enligt artikeln, och knappast förvånande, på gatwick det går bäst. Årets nya flyg hamnar där, och det är väl inte alls otroligt att de lägger ännu mer där - 2016 är långt fram.



Och med bara 4 nya flyg för alla de nya linjerna 2016 (för de lär ju knappast *bara* öppna från Stockholm) så blir det väl som de flesta av de nuvarande linjerna, bara någon enstaka avgång i veckan. Men med fokus på turister funkar det nog bra det också.
 
Ricci skrev:Enligt Norwegians rapport som kom i veckan så går deras långlinjer med flera hundratals miljoner i minus.Klicka för att utvidga...


Och då har man väl inte räknat med alla kommande stämningar etc för alla förseningar?
 
Typiskt... Har alltid undrat varför det inte finns direktflyg till Sydafrika. Verkar ju vara en hel del svenskar som åker hit (jag är här nu därav hit). Kommer dock aldrig flyga DY ner så för mig spelar det ingen roll.
 
AABack2ARN skrev:Vi får nog se vad det verkligen blir av detta. Känns faktiskt som ett ganska vagt "löfte" från Kjos sidaKlicka för att utvidga...


Håller med. Har det någonsin funnits reguljärflyg med direktlinje ARN-Sydamerika?

Marknaden för GIG-ARN-GIG kan heller inte vara jättestor.
 
Det är väl OS i Brasilien som drar och man räknar med att turistnäringen skall få ett rejält uppsving i samband med det och en period efter OS. Vet dock inte hur länge det efterföljande intresset brukar vara.
 
AABack2ARN skrev:Det är väl OS i Brasilien som drar och man räknar med att turistnäringen skall få ett rejält uppsving i samband med det och en period efter OS. Vet dock inte hur länge det efterföljande intresset brukar vara.Klicka för att utvidga...
Hoppas verkligen att Norwegian har löst problemen av Dreamliner till dess.

Det är inte roligt att missa event som detta pga försenat/inställt flyg.
 
Glenn123 skrev:Håller med. Har det någonsin funnits reguljärflyg med direktlinje ARN-Sydamerika?Marknaden för GIG-ARN-GIG kan heller inte vara jättestor.Klicka för att utvidga...


Jao, för många år sedan. Beflögs av Varig. Råkade komma i samtal med en gammal Varig-kapten på en restaurang i Rio för för ett tag sedan som bla. berättade om det.
 
Moco skrev:Jao, för många år sedan. Beflögs av Varig. Råkade komma i samtal med en gammal Varig-kapten på en restaurang i Rio för för ett tag sedan som bla. berättade om det.Klicka för att utvidga...
Flög VARIG till Stockholm?

Jag vet att de flög Rio de Janeiro-Sao Paulo-London-Köpenhamn med fifth freedom right mellan London-Köpenhamn.

Men jag visste inte att de flög Brasilien-Stockholm.
 
Dr. Miles skrev:Flög VARIG till Stockholm?Jag vet att de flög Rio de Janeiro-Sao Paulo-London-Köpenhamn med fifth freedom right mellan London-Köpenhamn.Men jag visste inte att de flög Brasilien-Stockholm.Klicka för att utvidga...


Jao, men linjen du nämner fanns ju så sent som på 2000-talet. Jag pratar 70- eller mycket tidigt 80-tal nu, om inte tidigare tom.
 
Moco skrev:Jao, men linjen du nämner fanns ju så sent som på 2000-talet. Jag pratar 70- eller mycket tidigt 80-tal nu, om inte tidigare tom.Klicka för att utvidga...
Jag vet att man inte kan lita på Wikipedia 100% men det står inte Stockholm i listan av VARIGs historiska destinationer.

Varig destinations - Wikipedia, the free encyclopedia



Däremot SAS flög till Brasilien förut.

SAS Interkontinentala linjenät år 1974 - hur såg det ut då? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Dr. Miles skrev:Jag vet att man inte kan lita på Wikipedia 100% men det står inte Stockholm i listan av VARIGs historiska destinationer.Varig destinations - Wikipedia, the free encyclopediaDäremot SAS flög till Brasilien förut.SAS Interkontinentala linjenät år 1974 - hur såg det ut då? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...


Möjligt, jag litar dock mer på informationen från personen i fråga än på Wikipedia. Som exempel flög ju Northwest till Stockholm på 80-talet, och det finns inte heller med där...



Varig bör ha trafikerat Arlanda med bla. 707 och 747.
 
Moco skrev:Möjligt, jag litar dock mer på informationen från personen i fråga än på Wikipedia. Som exempel flög ju Northwest till Stockholm på 80-talet, och det finns inte heller med där...Klicka för att utvidga...
Off topic svar:



Vilket Wikipedia har du kollat?



Det står på Wikipedia att Northwest Airlines flög till Stockholm.


Wikipedia skrev:In the mid-1980s, Northwest operated the only U.S. flag carrier service to Glasgow, Oslo, and Stockholm, as well as service to Copenhagen. However, this was later withdrawn after several years.Klicka för att utvidga...
Northwest Airlines - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Back
Top