Senaste nytt

Nordic Choice - Trippla poäng

Doctor-X

Medlem
Hade min första stay nu i helgen och har endast fått poäng som vanligt samt att det saknas de extra 20% som guld för mig. Bokade som vanligt och en via kampanj-sidan. Dubbelkollade även med kundtjänst via Messenger innan bokning att detta skulle vara ok, så har skriftligt att det skulle funka med x3 även om man bokade som vanligt. Någon annan som råkat ut för samma sak?
 

Protein48

Medlem
Hade min första stay nu i helgen och har endast fått poäng som vanligt samt att det saknas de extra 20% som guld för mig. Bokade som vanligt och en via kampanj-sidan. Dubbelkollade även med kundtjänst via Messenger innan bokning att detta skulle vara ok, så har skriftligt att det skulle funka med x3 även om man bokade som vanligt. Någon annan som råkat ut för samma sak?
Ja, råkade ut för uteblivna trippelpoäng vid ett tillfälle och då var jag tvungen att kontakta hotellet direkt ifråga som manuellt fick lägga in återstående poäng.
 

intuition

Medlem
Bokade på samma sätt som du och fått alla poöng som ska i helgen. Just att det saknas dina guld extra poäng gör att det låter som att mer är fel. Ring/ Maila kundtjänst.
 

Lukas2

Medlem
Jag gjorde en bokning och då står det ju i en liten ruta hur många poäng man får, och de visade inte x3. Vet att när de hade liknande kampanj, så visade den rutan x3 då. Så nu får man se hur det slutar. Dock, så var jag tvungen och kontakta kundtjänst endå, pga. uteblivna poäng, för jag hade blivit flyttat till annat hotell. Då hade kundtjänst 4 veckor på svarstid. Så kanske går snabbare om man ringer, eller chattar med dem?
 

Lukas2

Medlem
Jo det gjorde jag. Samt via kampanjsidan, eller vad man ska säga. plus att i bokningsbekräftelsen står det "trippla bonuspoäng". Men får se vad som händer i slutändan.
 

Doctor-X

Medlem
Bokade på samma sätt som du och fått alla poöng som ska i helgen. Just att det saknas dina guld extra poäng gör att det låter som att mer är fel. Ring/ Maila kundtjänst.

Fixat nu. Tydligen var något fel och kampanjen hade inte registrerats vid bokning enligt kundtjänst.
 

Berglund

Medlem
Fixat nu. Tydligen var något fel och kampanjen hade inte registrerats vid bokning enligt kundtjänst.
I min mening är Nordic Choice bra på det här. De har aldrig tjafsat med mig och rättat till fel längs vägen utan krångel eller andra konstigheter.

När jag hittade ett fel i hur programmet räknar ut poäng och detaljerat kunde visa var det gick fel, då fick jag först kriga genom första linjens kundtjänst men när det väl eskalerats, gick det hur bra som helst. Efteråt fickjag mail från programchefen som tackade för mitt ”värdefulla bidrag och hjälp” och man belönade mig med ungefär 1000 poäng. Det tyckte jag inte kändes som en ”värdefull belöning” och uttryckte att nu är jag förvisso inte otacksam men 1000 poäng är ju nästan en skymf. Hon ringde upp och vi hade ett jättebra, nytt, samtal och i slutet av samtalet stod det 10 000 poäng på mitt konto istället. Det kändes mer i linje med ”värdefullt och uppskattat bidrag”. Det är ju inte i nivå med @Tonton men för att vara Nordic Choice så var det ändå ganska generöst!
 

M.K

Medlem
@Doctor-X Det har hänt mig en enda gång minns jag att jag inte fått kampanjpoängen på en vanlig bokning.

Jag tog då kontakt med kundservice och inom en minut bekräftade de att jag hade bokat innan midnatt då kampanjen gick ut. Poängen var på kontot dagen efter. Jag gillar NCC kundtjänst.
 
Toppen