Senaste nytt

Nordic Choice hotell med bäst gym?

hco

Medlem
Vilket Strawberry-gym nära Centralen i Stockholm är bäst(*) att Platinum-besöka utan att vara gäst på hotellet?

(*) Bäst för mig, i detta sammanhang:
* Nära Centralen
* Enkelt att besöka utan att vara gäst (inget komplicerat system eller suckande personal)
* Dusch
* Fönster (i gymmet, inte duschen ;) )

Behöver inte vara stort eller ha komplicerade maskiner.

Clarion Sign, Nordic Light, Hotel C?
Eller annat som är värt att gå lite längre för?
 

hco

Medlem
Vilket Strawberry-gym nära Centralen i Stockholm är bäst(*) att Platinum-besöka utan att vara gäst på hotellet?

(*) Bäst för mig, i detta sammanhang:
* Nära Centralen
* Enkelt att besöka utan att vara gäst (inget komplicerat system eller suckande personal)
* Dusch
* Fönster (i gymmet, inte duschen ;) )

Behöver inte vara stort eller ha komplicerade maskiner.

Clarion Sign, Nordic Light, Hotel C?
Eller annat som är värt att gå lite längre för?

Första delen kommer här i en liten miniserie av recensioner av Strawberry-gym inom gångavstånd från Centralen i Stockholm.

Perspektivet är alltså att knata in som Platinum-medlem och träna på gymmet utan att bo på hotellet i fråga.

Först ut är At Six vid Brunkebergstorg.
Resultat: blev inte insläppt. En vänlig personal sade att deras gym var exkluderat pga medlemsavgift (rätt eller fel?) men att andra Strawberry-gym ska gå bra. Jag frågade vilket hon trodde låg närmast och hon föreslog att kolla med grannen Hobo (som hon dock inte visste om dom hade gym eller ej) samt Clarion Sign (som hon trodde borde gå bra).

Jaha, eftersom Hobo ligger precis bredvid gick jag dit. Vilket tar oss till del 2 och den första riktiga recensionen.

Hotell: Hobo
Stad: Stockholm
Omklädningsrum: Nej
Dusch: Nej
Fönster: Nej
Övrigt: Ligger i källaren. Trevlig receptionist gav mig megasnabbt ett nyckelkort så jag kunde ta hissen ner.

Många låsbara förvaringsskåp finns på vägen från hissen till gymmet men jag kunde inte hitta något omklädningsrum. Toa finns i anslutning till gymmet så undertecknad bytte om där.

Litet gym i Hobos källare. Dock rent och inte slitet. Några av de lättaste hantlarna saknades. Kanske norpats av någon tidigare gäst? Annars verkade allt komplett och fungerande, vad jag kunde se. Fanns även handdukar (tyg och papper), vattenmuggar samt alkogel.

Slutsats: Fungerar i nödfall men kommer nog inte att besöka igen pga brist på omklädningsrum/dusch.

Utrustning enligt bilder:

20230721_161946.jpg


20230721_161949.jpg


20230721_162001.jpg
 
Ja tyvärr går det inte längre att komma in på At Six gym. Medlemsvillkoren är nu uppdaterade med:

"Förmånen ingår ej på de gym som erbjuder abonnemang/eget medlemskap för att träna."


Enligt chefen på Strawberrys kundtjänst som jag haft kontakt med ang Sommarro har det egentligen alltid varit så, men nu är det tydligt. Kundtjänst har haft fel, erkänner hon.
 
Toppen