Nollkronor - SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Tommy Palomäki, 8 September 2011.

1. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm, har visat denna i en annan tråd, dom kanske inte ska jämföra sig när det gäller resor i Europa, då riskerar dom att hamna i gänget i den vänstra kolumnen Value Calculator - Ryanair | Easyjet | British Airways

BTW. Flög British Airways inrikes 2006 och då kunde man beställa GT från serveringsvagnen:D Vet inte om man fortfarande kan det.

3. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den här vad ju smart. Vet inte får man göra sånt här "marknadsföring" i Sverige.

4. Ja, jämförande marknadsföring är lagligt men dock inte särskilt vanligt.

5. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer ursprungligen från Finland och där t.ex. du kan göra jämförande marknadsföring om den baserar för en oberoende undersökning. Jag kommer ihåg från markandsförings kurser i Handelshögskolan att det här är ju en svår marknadsförings metod att hålla sig oberoende...

6. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Boka avgiftsfritt här på sas.se!"

Det är ju inte avgiftsfritt. En service avgift på 30:- tillkommer ju.

7. Om du bokar på SAS internationell webbsida, tillkommer ingen bokningsavgift.
    Sen om det är just det de syftar på är en fråga.:rolleyes:

8. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    30 kronor är ju litet om man jämför t.ex. AY eller DY. AY tar 50sek när du har avgång från SE men 15€ när du har avgång från FI. DY tar ju avgift 70kr / avgång för säten, 70kr / avgång för bagage och kreditkortsavgift.

9. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har förmånen att fortfarande kunna boka ungdomsbiljetter. Det spelar ingen roll om det är på sas.se eller flysas.com. Service fee är 10€ på flysas.com och som sagt, 30 svenska kronor på sas.se.

Men det kanske är för att jag bokar ungdom?

EDIT: Spelar ingen roll om jag väljer vuxen eller ungdom varken på flysas.com eller sas.se. Fortfarande 10€ eller 30:-.

Absolut, jag betalar snällt 30:- utan att säga ett knyst, men jag tycker inte man kan säga att det är avgiftsfritt. I så fall får de ta bort serviceavgiften och baka in det i sina biljettpriser.

10. Om du väljer "USA/Canada" som land, debiterar SAS inte någon bokningsavgift.
    SAS_pris01.jpg

Sedan kan man diskutera om det blir ekonomiskt att betala i utändsk valuta. För då måste du betala valutapåslag via ditt kreditkort.

Dela sidan