Jag skulle verkligen uppskatta er hjälp eller input.
Vi var fem personer som reste med Swiss från Zürich till Miami (ZRH–MIA), där vi hade bokat Premium Economy. Några veckor före avfärd fick vi valet att nedgraderar eller bli ombokade, vi valde då att bli nedgraderade för att kunna åka samma flyg men räknade med att får ersättning i efterhand.
Nu har vi kontaktat Swiss för kompensation enligt EU 261/2004-reglerna, men deras slutgiltiga besked är att de inte ser någon downgrade i sina system och därför tänker de inte kompensera oss. Trots att vi har email på nedgraderingen, nya platserna, kvitto på Premium Economy-köp så nekar de kompensation.
Är det någon här som har varit med om liknande?
• Hur bör man gå vidare?
• Bör man gå via ARN eller något annat organ?
• Är det värt att ta detta till en jurist eller använda tjänster som AirHelp / Flyright?
Tacksam för alla tips, kontakter eller råd!
Vi var fem personer som reste med Swiss från Zürich till Miami (ZRH–MIA), där vi hade bokat Premium Economy. Några veckor före avfärd fick vi valet att nedgraderar eller bli ombokade, vi valde då att bli nedgraderade för att kunna åka samma flyg men räknade med att får ersättning i efterhand.
Nu har vi kontaktat Swiss för kompensation enligt EU 261/2004-reglerna, men deras slutgiltiga besked är att de inte ser någon downgrade i sina system och därför tänker de inte kompensera oss. Trots att vi har email på nedgraderingen, nya platserna, kvitto på Premium Economy-köp så nekar de kompensation.
Är det någon här som har varit med om liknande?
• Hur bör man gå vidare?
• Bör man gå via ARN eller något annat organ?
• Är det värt att ta detta till en jurist eller använda tjänster som AirHelp / Flyright?
Tacksam för alla tips, kontakter eller råd!