Lysande!Canadien skrev:Jo även star alliance men den går inte att läggs dit online ännu på Star. Man får ringa när man väl hittat sin resa.Klicka för att utvidga...
Lysande!Canadien skrev:Jo även star alliance men den går inte att läggs dit online ännu på Star. Man får ringa när man väl hittat sin resa.Klicka för att utvidga...
Ser att 2 for 1 endast gäller 2 pers.. hur är det med spädbarn, kan man få med dom (under 2 år)?Canadien skrev:Jo även star alliance men den går inte att läggs dit online ännu på Star. Man får ringa när man väl hittat sin resa.Klicka för att utvidga...
Svaren finns har på forumet. Kolla tråden om att boka 2-4-1 eller starta en ny tråd om din resa. Spädbarn utan eget säte i princip gratis jaRobertN skrev:Ser att 2 for 1 endast gäller 2 pers.. hur är det med spädbarn, kan man få med dom (under 2 år)?Klicka för att utvidga...
Resetokig skrev:Är det någon här som har koll på hur det brukar se ut med awardsläpp till MIA efter mars? Är medveten om att ARN-MIA inte körs efter mars, men kollar även OSL och CPH. Hittar ingenting från april-oktober i någon kategori.Klicka för att utvidga...
30/4 från Cph,, 2 i Plus och 4 EcoResetokig skrev:Är det någon här som har koll på hur det brukar se ut med awardsläpp till MIA efter mars? Är medveten om att ARN-MIA inte körs efter mars, men kollar även OSL och CPH. Hittar ingenting från april-oktober i någon kategori.Klicka för att utvidga...
Capa skrev:Tittar man på ARN-LAX/LAX-ARN och CPH-SFO/SFO-CPH så finns det endast ströplatser i C några månader fram i tiden. Men det finns ingenting på T-330 (slutet på september 2019) när biljetterna faktiskt släpps. Vad beror detta på? Jag tittar på travelhacks.Är det så att biljetterna nyps innan de hinner komma upp på travelhacks? Jag trodde man hade störst chans att boka just T-330 men det ser tämligen mörkt ut. Tacksam för inspel på detta och hur ni tänker.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Det släpps sparsamt med biljetter till NRT/LAX/SFO och verkligen inte varje dag T-330inte ens i ekonomi.Klicka för att utvidga...
Skaffa ExpertFlyer och sätt ett alert där, och reagera snabbt när det dyker upp. Så slipper man gå in 2 ggr / dag.Capa skrev:Ok, jag förstår. De andra destinationerna är relativt enkla att följa då det släpps konsekvent T-330.Vad är bästa strategi för dessa svårare destinationer tycker ni? Förutom att gå in 2ggr om dagen, är det några speciella perioder (T-X dagar) då man ska vara extra på tårna?Klicka för att utvidga...
Capa skrev:Ok, jag förstår. De andra destinationerna är relativt enkla att följa då det släpps konsekvent T-330.Vad är bästa strategi för dessa svårare destinationer tycker ni? Förutom att gå in 2ggr om dagen, är det några speciella perioder (T-X dagar) då man ska vara extra på tårna?Klicka för att utvidga...
Även shorthaul? Eller gäller detta bara longhaul?LSH skrev:SAS har slutat släppa GO vid 329 och släpper nu dessa runt 297. Ser ut att ha hänt i slutet av oktober. Nu är det väl få här som söker GO men det det tar ju bort möjligheten att boka en "fejkretur" i GO när man hittat Business nära 329. Vid 329 släpps nu 0 eller 2 business och 0,2 eller 4 Plus.Klicka för att utvidga...
Sorry, detta gäller långflygningar. Shorhaul har alltid haft andra mönster för släpp. Gjorde några snabba sökningar och hittar biljetter 321 dagar framåt inrikes och intra-Europa. Här verkar GO och Plus släppas samtidigt.Canadien skrev:Även shorthaul? Eller gäller detta bara longhaul?Klicka för att utvidga...
Är inte riktigt säker på vad du menar. Att de skulle släppa 2 business vid 329 och sedan genast dra tillbaka platsen? Förmodligen bokas de upp. Tittar på senaste veckan och då har det släppts 2 Business CPH-NRT vid 329 vid midnatt de flesta dagar men bara vid ett tillfälle har de överlevt till 0900 (då jag kör nästa svep). Vad gäller "ströplatser" så släpps alltså bara 0 eller 2 platser i C vid "horisonten" och med undantag för ett bugg på BOS har det varit så i flera år.Jonas C skrev:Drar SAS tillbaka platser så fort de släpps, eller bokas de upp av folk som hänger på låset? Tänker främst på de enstaka datum där det släpps en ströplats enkel väg till NRT/HKG när flighten går till försäljning.Klicka för att utvidga...
En dum fråga som jag borde ha svar på. Vad är fördelen att boka en fejkretur som du byter ut jämfört med att först boka en enkelresa och sedan lägga till en ”riktig” hemresa när den släpps?LSH skrev:SAS har slutat släppa GO vid 329 och släpper nu dessa runt 297. Ser ut att ha hänt i slutet av oktober. Nu är det väl få här som söker GO men det det tar ju bort möjligheten att boka en "fejkretur" i GO när man hittat Business nära 329. Vid 329 släpps nu 0 eller 2 business och 0,2 eller 4 Plus.Klicka för att utvidga...
LasseFoppa skrev:En dum fråga som jag borde ha svar på. Vad är fördelen att boka en fejkretur som du byter ut jämfört med att först boka en enkelresa och sedan lägga till en ”riktig” hemresa när den släpps?Klicka för att utvidga...
Aha. Tack!Mattias Holmén skrev:Du kan göra det själv online, utan att betala avgift.Klicka för att utvidga...