När överförs EuroBonus-poäng från Amex ?

Skönt jag inte är ensam då även om det är surt dom inte kommit in. Sitter och väntar på den här batchen poäng för att kunna boka en 2-4-1 resa.

Hur ser ni autosweep? Är det att det syns att poängen har lämnat ert Amexkonto?

Kevinator skrev:Hur ser ni autosweep? Är det att det syns att poängen har lämnat ert Amexkonto?Klicka för att utvidga...
Det står som en transaktion på amex. Den syns när amex skapat transaktionsfilen och skickat den, men försvinner när SAS skickat en bekräftelse att filen är mottagen.

Hötorget skrev:Om jag förstått saken rätt så kommer alla EB-poäng från AmEx ett par dagar efter brytdagen, givet att man betalt räkningen i god tid. Detta skall gälla även de 20.000 baspoängen.Klicka för att utvidga...
När man betalar fakturan har ingenting att göra med när poängen kommer in. Det finns ingen korrelation alls där.

Hur länge ska man vänta innan man börjar bli riktigt irriterad och eskalerar det här?

Är det någon som har en väg in på SAS IT?

Hur lång tog det för er att få extrapoängen när ni blev värvade till Amex Elite? Jag baspoängen efter ett dygn, men väntar fortfarande på resterande extrapoäng som man får från värvningskampanjen?

Timmy skrev:Hur lång tog det för er att få extrapoängen när ni blev värvade till Amex Elite? Jag baspoängen efter ett dygn, men väntar fortfarande på resterande extrapoäng som man får från värvningskampanjen?Klicka för att utvidga...

Du måste spendera 30000 kr med kortet under de tre första månaderna för att få värvningsbonusen.

JimLov skrev:Nu har mina poäng från Amex kommit in.Då ska vi börja jaga dom poäng som jag inte fått efter köp på Apple, men det är en annan tråd.Klicka för att utvidga...
Även mina poäng är inne nu. Poängen är daterade 22 augusti, samma datum som autosweep.

Thornado skrev:Du måste spendera 30000 kr med kortet under de tre första månaderna för att få värvningsbonusen.Klicka för att utvidga...
Jag fick ringa Amex kundtjänst och frågar efter poängen. Tydligen missas de att sättas in rätt ofta, enligt den personen jag pratade med.

Nu handlar detta inte om att överföra EB men att registrera köpen.

Det verkar ta två dygn innan jag kan se något på min sida, har det alltid tagit så lång tid eller har AMEX strul?

Med andra kreditkort har man oftast kunna se inom någon timme och därför undrar jag varför det tar så lång tid.

Timmy skrev:Nu handlar detta inte om att överföra EB men att registrera köpen.Det verkar ta två dygn innan jag kan se något på min sida, har det alltid tagit så lång tid eller har AMEX strul?Med andra kreditkort har man oftast kunna se inom någon timme och därför undrar jag varför det tar så lång tid.Klicka för att utvidga...

Det tar 1-2 bankdagar med amex.

Back