Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

guwonder

Medlem
Anlände i lördags till Tampa från Bahamas men hade glömt fylla i MPC.
Så vi gick i vanliga kön för Visitors som var helt tom, vi var igenom på mindre än 1 minut!

Övriga passagerare var tydligen amerikaner och stod i Global Entry o US Citizens köerna. Där tog det ca 5 minuter.
Ibland är det skönt att vara icke amerikan
Ja, men amerikanska medborgare kan också använda utländska besökares linje och utländska besöksbås för att behandlas som amerikaner. De flesta amerikaner kommer inte att göra det om de inte blir tillsagda att göra det, men jag tar mitt eget initiativ för min egen bekvämlighet.

Hachans

Medlem
Atlanta igår. Ingen MPC. En snubbe försökte och blev skickad längst bak i den jättelånga kön när han kommit fram till ett bås. En walk of shame som heter duga.

I övrigt totalt kaos. Ett bås öppet för besökare. Och det såg inte mycket bättre ut för amerikanerna. Tack och lov kom SAS flyget precis i rätt tid så vi hamnade längst fram.

mha321

Medlem
Chicago förra veckan var. Intressant. Hela hallen full med folk. Man gick in i vanliga fållan, sedan fanns där i första kurvan en liten skylt med mpc rakt fram. Följde man den gick man förbi den vindlande kön men tillbaka in i kön på "sista benet". Utan någon personal eller kontroll alls. Alltså exakt samma kö men man gick förbi ett par hundra personer.

Något säger mig att det var felskyltat. Men ingen kom och skrek på mig så....

lillemannen

Medlem
Längst bort i hallen beroende på var du kommer ifrån annars först så enkelt att se. Tyvärr är det inte öppet alltid vad jag har läst mig till.

Hachans

Medlem
Längst bort i hallen beroende på var du kommer ifrån annars först så enkelt att se. Tyvärr är det inte öppet alltid vad jag har läst mig till.

Nej som sagt, reste igenom Atlanta i förrgår och det var jättestängt. Men det såg ut som att det skulle finnas några stationer för MPC vid global entry.

intuition

Medlem
Nej som sagt, reste igenom Atlanta i förrgår och det var jättestängt. Men det såg ut som att det skulle finnas några stationer för MPC vid global entry.
Det var den fållan de skickade mig till, men den ledde inte till någon MPC kanal, utan bara tillbaka till stora kön och så stod det 2-3 medarbetare och sorterade in folk i kön igen.

Nä, Atlanta imponerar inte.

SDL

Medlem
Funkade smidigt på EWR i fredags, igenom på 15min. Lång kö på vanliga.
Jag skall åka till EWR i början av Jan. Har av tidigare inlägg i tråden fått uppfattning av att det inte funkat så bra med MPC på just EWR. Därför är jag lite nyfiken på hur det var för dig. Var det tydligt skyltat? Var MPC till höger eller vänster? Blandat med fålla för amerikaner eller helt egen kö? Var du tvungen att prata med någon kösamordnare/visa appen för att få hamna rätt?

Toppen