Senaste nytt

Någon som testat Ethiopian Airlines business class?

Jag flög 757:an ARN-FCO i april förra året. Trevlig känsla med riktig Businessclass inom Europa och till ett bra pris. Visst finns det bättre stolar, men denna recliner räckte gott och väl för den sträckan Maten var bra (tror det var en 5-rätters - hur ofta får man det inom Europa!) och servicen likaså.
Skulle absolut kunna tänka mig detta igen.

Jag och min dotter hade en superresa med Ethiopian från Addis till Frankfurt. Dom flyger ju inte någon 737 den vägen vilket dom gör till Stockholm. Maten var riktigt bra, servicen kanon och det var mycket! Dessutom så serverade dom en runda med Ethiopisk mat så folk skulle få smaka. Trodde det skulle bli pannkaka men det vart kanon.

Erfarenheter från Ethiopian Airlines business class?

Hej,

Undrar ifall någon har provat Ethiopian Business Class. Hur är den? Ska flyga ner till Johannesburg och det är det billigaste alternativet. Är det lie flat och används 787 på den linjen? All annan generell information uppskattas också!

ET är helt ok i mitt tycke. Gör ca 4-5 t/r ARN-ADD-ABV med dem per år i C. Jag skrev ett resereportage om det som du nog kan finna "irgendwo" här på forumet. 787 har samma stolar som deras 777. Det blir sängläge, men inte helt plant. Vidare har iaf jag svårt att hitta en bra "lounge" position, då ryggstödet inte går att fälla innan hela stolen så att säga börjar bli en säng... Men det är helt ok ändå, även om jag nästan föredrar deras gigantiska stol i C på 767orna.

Men service är kanon. Maten likaså. Loungerna i ADD är också bra, med arikianska mått mätt.

Huruvida du får 787an på ADD-JNB går ej att säga. ET byter sträckor för sina 787or som en annan byter underkläder.

Nu är det ju också 757 på sträckan till CAI plus att mellanlandningen på nervägen är borta.

Kan bara rekomendera.

Toppen