Senaste nytt

Någon som har lyckats boka en resa på Korean Airs sida?

Många koreanska webbsidor har udda krav (Windows XP + Internet Expolorer 6 med ActiveX), så det är inte så konstigt ur koreansk synvinkel...

Hujja...hujja, ska testa att ringa till dem och se om det går att boka via telefon.

Undrar hur mycket pengar ett flygbolag missar på att det är "omöjligt" att boka resa via hemsidan? Måste vara en del

Nu har jag provat att ringa angivet telenummer: 00800-0656-2001 funkar inte från någon av de tre telefoner jag har testat. Ej tillåtet eller att det går inte att nå från denna telefon.

Ska testa via fast telefon senare, de gör det inte lätt för sig och sina kunder. :)

GMP-PUS, i B för 86,100 KRW, vilket är ca 520 SEK

via matrix eller expedia så får jag bara upp Y för 144000 KRW

Tittade lite i Expert flyer där finns det

YKE KE M One-Way 444(SEK)
CKE KE D One-Way 773(SEK)
Y KE Y One-Way 844(SEK)
C KE C One-Way 1468(SEK)

Icke publika fares eller?

Skumt... ?

Om flygning med Korean Air inte är ett måste, kan du också boka med Asiana.
Fast de har också lite udda krav för användning av webbläsare.

Screenshot20130909_1.jpg

Brukar flyga Asiana där men tänkte testa Korean Air eftersom man inte har lounge access med Asiana ( Air Busan metal) med *G.

En liten uppdatering, testa de på lunchen med hemtelefonen, (fast Ip telefon) då så kom jag fram, hade dock inte tid att sitta i tele kö så jag ska testa senare när jag är hemma igen.

Fortsättning följer...

Nu har jag pratat med Korean air via telefon, det gick jätte bra att reservera en biljett via telefon till det lägre priset men det går endast att betala med Koreanska kreditkort eller betala på flygplatsen.... De vill tydligen inte sälja några biljetter. Suck!

Nu har jag pratat med Korean air via telefon, det gick jätte bra att reservera en biljett via telefon till det lägre priset men det går endast att betala med Koreanska kreditkort eller betala på flygplatsen.... De vill tydligen inte sälja några biljetter. Suck!

Ja, det har jag läst i ett japanskt flygforum. Det verkar som det inte är enbart på Korean Air.

Toppen