Senaste nytt

När tar Hertz betalt för en en skada på hyrbilen?

Kinski

Medlem
Jag har hyrt bil av Hertz väldigt många gånger men faktiskt aldrig råkat ut för en skada förrän nu i påskhelgen, då ett rejält stenskott spräckte hela framrutan. Jag anmälde skadan direkt till Hertz och fyllde i ett skadeformulär som jag lämnade i bilen när jag returnerade den (kontoret var obemannat). Jag hade inte självriskeliminering såg några tusen borde det lätt ha landat på.

Nu har mailet med slutfakturan kommit från Hertz och de har inte dragit några extra pengar alls och skadan nämns inte. Borde skadan funnits med där eller kommer det separat senare?

Haft både och.
Ena gången ville man ha betalt direkt. Andra gången kom det efteråt
Åkte på att betala för varselljus som gått sönder. Trasigt (exploderande) däck slapp jag undan med (Hertz betedde sig mycket illa när de ansåg hur skadan gått till. Så jag bråkade med dem)

Sätt undan 5000.-, du har ju gjort korrekt och anmält det. Har du tur så har du tur.
Jag har haft ett par skador under åren, hyr mycket bil. Då har det kommit separat faktura, och mailen har typ kommit ifrån damage.ngnting@hertz.se

Slog mig.
Var det inte en liten skillnad i hanteringen beroende på om det var franchisekontor?
Kom ju nu också på att jag även råkade ut för viltolycka en gång. Men minns inte hur den skadan reglerades. Tror inte jag betalade speciellt mycket själv

För många skador har de fasta tarriffer, men för vissa skador där de inte vill/kan göra bedömningen på lokalkontoret så kan det dröja tills skadan är reparerad/prissatt.

Jag har hyrt bil av Hertz väldigt många gånger men faktiskt aldrig råkat ut för en skada förrän nu i påskhelgen, då ett rejält stenskott spräckte hela framrutan. Jag anmälde skadan direkt till Hertz och fyllde i ett skadeformulär som jag lämnade i bilen när jag returnerade den (kontoret var obemannat). Jag hade inte självriskeliminering såg några tusen borde det lätt ha landat på.

Nu har mailet med slutfakturan kommit från Hertz och de har inte dragit några extra pengar alls och skadan nämns inte. Borde skadan funnits med där eller kommer det separat senare?
Jag fick min framruta totalt kvaddad av stenskott hos Avis i somras. Räkningen på 2500 kr kom ca tre veckor senare.

Tips. Betala alltid hyrbilen med Norwegian-kortet (med deras hyrbilsförsäkring). Det gjorde jag och fick tillbaka allt, minus självrisk på 500 kr.

Toppen