Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Av erfarenhet - skit i att kontakta Amex support. Lämna istället in ett klagomål här.

Finns omfattande lagstiftning kring klagomålshantering, till skillnad från supportärenden. Sällan blir supportärende klagomålsärenden (eftersom det finns incitament att minimera antalet klagomålsärenden), men genom att lämna ett klagomål på hemsidan eskalerar ni det direkt till en intern funktion som enligt lag är skyldig att vidta åtgärder (och som dessutom har större mandat internt).
 
De borde ju ha koll på att något är fel vid det här laget. Det är nu jag skulle uppskatta ett mail där de bekräftar att de jobbar på att lösa det.
 
Jag fick in mina bonuspoäng nu ikväll. De brukar komma någorlunda samtidigt med fakturan men nu blev det någon dag senare.
 
Av erfarenhet - skit i att kontakta Amex support. Lämna istället in ett klagomål här.

Finns omfattande lagstiftning kring klagomålshantering, till skillnad från supportärenden. Sällan blir supportärende klagomålsärenden (eftersom det finns incitament att minimera antalet klagomålsärenden), men genom att lämna ett klagomål på hemsidan eskalerar ni det direkt till en intern funktion som enligt lag är skyldig att vidta åtgärder (och som dessutom har större mandat internt).
Riktigt smidigt formulär som jag inte sett förut tack för tipset.

Jag fick in mina bonuspoäng nu ikväll. De brukar komma någorlunda samtidigt med fakturan men nu blev det någon dag senare.
Jag fick mina Mastercard poäng inatt men Amex lyser med sin frånvaro. Jaja det kommer väl in till slut.
 
Datapunkt fr. mail med Guldsupporten.

"Vi har fått information att Amex upplever tekniska störningar med poäng överförningar. Just nu håller de på med att åtgärda problemet. Har det gått mer än 1 vecka och dina saknade poäng inte har överförts till din EuroBonus-profil så rekommenderar vi att du vänder dig till Amex och meddelar dem om det."

Något AMEX inte ville erkänna.

Väntan fortlöper...
 
Datapunkt fr. mail med Guldsupporten.

"Vi har fått information att Amex upplever tekniska störningar med poäng överförningar. Just nu håller de på med att åtgärda problemet. Har det gått mer än 1 vecka och dina saknade poäng inte har överförts till din EuroBonus-profil så rekommenderar vi att du vänder dig till Amex och meddelar dem om det."

Något AMEX inte ville erkänna.

Väntan fortlöper...
Ringde EBD-supporten för 30min sedan och fick liknande svar, tyvärr..
 
  • Gilla
Reactions: Arv
Jag fick in mina bonuspoäng nu ikväll. De brukar komma någorlunda samtidigt med fakturan men nu blev det någon dag senare.
De kommer alltid första tisdagen efter ”autosweep”, vilket denna månad var igår. Av den anledningen kan det vissa månader dröja fram mot den 8:e eller liknande.
 
Toppen