Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Har alltid fått poängen som vanligt men inget i oktober. Varken vanliga eller nivå. Loggar in på Amex och ser autosweep för tio dagar sedan men inget hos SAS. Någon mer som saknar poäng i oktober?

Har alltid fått poängen som vanligt men inget i oktober. Varken vanliga eller nivå. Loggar in på Amex och ser autosweep för tio dagar sedan men inget hos SAS. Någon mer som saknar poäng i oktober?
Samma för mig. Varken nivåpoäng eller vanliga poäng har kommit in för oktober. Har inte haft några problem med varken nivåpoäng eller vanliga poäng tidigare. Ser också autosweep på Amex för över två veckor sedan men inga poäng har kommit in på kontot.

Samma för mig. Varken nivåpoäng eller vanliga poäng har kommit in för oktober. Har inte haft några problem med varken nivåpoäng eller vanliga poäng tidigare. Ser också autosweep på Amex för över två veckor sedan men inga poäng har kommit in på kontot.
Exakt samma problem här - poäng dragna 14/10 men inte framkommit hos SAS. Har fungerat fläckfritt tidigare månader.

Sjukt nog är fakturan för sep 17 - okt 16, 2025 nollad också. Kanske att deras system inte hunnit processa inbetalningen än.

Säkert skrivits här men om någon orkar svara...

Vem är det som löser problemet? Chattade precis med AMEX som säger att de skickade över poängen dagen efter fakturan stängdes, dvs. 15okt - men jag ser ju inget hos SAS.

Dessutom så kommer de ju i 2 trancher för mig, extrapoäng i mitten på månaden och nivåpoång i slutet på månaden.

Är det SAS jag ska kontakta?

Fick inte mina poäng för juli och har sedan augusti försökt få det rättat. Pratat, mejlat och chattat med Amex, som hänvisat till SAS. Pratat med SAS som skapar ett ärende men ingenting händer.

Ringde idag igen till Amex och fick svar av en hjälpsam medarbetare. Hon sa att "there're many similar cases – or no, I don't mean many but quite a few" och att de därför hjälper till att eskalera det till SAS, då det är hos dem problemet ligger. Hon skapade ett ärende och sa att det skulle vara inom två veckor. Så rekommenderar att ringa in till Amex för att få prata med den svenska kundtjänsten och de bör hjälpa.

• Gilla
Reactions: Arv
Jag chattade med Amex och de sa samma sak till mig och undrade om jag kontaktat SAS. Jag sa nej jag har avtal med er och undrar om ni kan öppna ett case så då gjorde de det. Detta var häromdagen så inget svar ännu. Jag mailade även SAS idag och berättade.

Har för mig att jag läst att SAS sköter nivåpoängen men de baseras ju på att det kommer vanliga poäng först.

• Gilla
Reactions: Arv
Jag har heller Inte fått varken bonuspoäng eller nivåpoäng för oktober. Har påtalat det för Amex.
För det är med Amex vi har ett avtal - vi betalar årsavgift och använder kortet. Deras del av vårt avtal är att skicka bonuspoäng i mitten av månaden och nivåpoäng vid månadsskiftet.
Det är Amex skyldighet att det fungerar och ta detta med SAS när vi inte får in poängen.

Toppen