Senaste nytt

Multi-stop bokningsklasser?

Vindpilen

Medlem
Hej,

Jag försöker boka biljetter på Lufthansa med hjälp av deras verktyg Multi stop. Normalt kan man se både priser och bokningsklass för varje segment (om man bokar vanliga enkel/ToR resor) men med multi stop ser det väldigt annorlunda ut.

Förutom att man inte ser pris förrän man valt alla segment (vilket blir lite som ett lotteri) hittar jag ingenstans där man kan se bokningsklasserna.

Någon som vet om man kan se detta någonstans eller har andra tips?

Jag ser vad den totala intjäningen i miles blir när jag valt alla flyg och gått vidare men det hjälper inte då jag ska kreditera detta till Eurobonus.
Jag ser också bokningsklasserna i bekräftelsemailet om jag gör en "Secure fare" men då det kostar 30 Euro att avboka är inte det hållbart i längden.

Tacksam för all hjälp!

Det går att se dem i något senare steg innan själva beställningen när man klickar sig igenom detaljer. Men man måste gå irriterande långt innan man hittar det.

Bästa brukar vara att leta upp exakta flyg på matrix och sedan välja explicit dem. Det brukar för det mesta funka och man slipper en j-a massa fram och tillbaka.

Det går att se dem i något senare steg innan själva beställningen när man klickar sig igenom detaljer. Men man måste gå irriterande långt innan man hittar det.

Bästa brukar vara att leta upp exakta flyg på matrix och sedan välja explicit dem. Det brukar för det mesta funka och man slipper en j-a massa fram och tillbaka.

Tycket jag gick hela vägen till betalning och inte hittade något tyvärr, kan självklart ha missat något dock.
Menar du att söka via Matrix - ITA Software by Google ?

Har aldrig använt det men kan man alltså söka fram multi stop där och sedan boka det via Lufthansa.com?

Tycket jag gick hela vägen till betalning och inte hittade något tyvärr, kan självklart ha missat något dock.
Menar du att söka via Matrix - ITA Software by Google ?

Har aldrig använt det men kan man alltså söka fram multi stop där och sedan boka det via Lufthansa.com?
Precis. Du söker fram det där och sedan använder du lh multi stop och väljer exakt samma flighter. Då stämmer oftast priset (och gör det det, normalt även klassen).

Det här är något jag gör mycket :) bokar 15-18 såna resor varje år via Lufthansa.com eller i vissa fall, Swiss.com. Som @mha321 beskriver så är det enklast att först leta upp det du vill ha via ITA Matrix. Jag tror att anledning till att den funktion som finns på tur/retur eller enkla resor på Lufthansa inte finns i multi-stop är att det säkert är för komplext att implementera och/eller att finns för liten målgrupp att göra det.

Samtidigt har United.com en sådan funktion, så helt omöjligt är det inte :)

Precis. Du söker fram det där och sedan använder du lh multi stop och väljer exakt samma flighter. Då stämmer oftast priset (och gör det det, normalt även klassen).

Det här är något jag gör mycket :) bokar 15-18 såna resor varje år via Lufthansa.com eller i vissa fall, Swiss.com. Som @mha321 beskriver så är det enklast att först leta upp det du vill ha via ITA Matrix. Jag tror att anledning till att den funktion som finns på tur/retur eller enkla resor på Lufthansa inte finns i multi-stop är att det säkert är för komplext att implementera och/eller att finns för liten målgrupp att göra det.

Samtidigt har United.com en sådan funktion, så helt omöjligt är det inte :)

Tack till er båda! Har prövat lite nu och det fungerar fint :)

Toppen