Senaste nytt

Morgonkärran Stockholm till Bryssel med SAS?

Han Solo

Ny medlem
Har SAS slutat med morgonkärran/fakiren till Bryssel? Hittar inga sådana flyg öht, endast med Brussels eller via CPH eller OSL
 
Verkar så.. har åkt morgonflygningen ARN-BRU med SN 2 gånger i vinter

Smockfullt bägge gångerna,
Märkligt att den inte bär sig!
Spontan gissning där är att det är returen som inte bär sig. Ingen anslutningstrafik och kärran kan inte gärna stå parkerad på BRU till eftermiddagsrusningen.

Men en CR9 eller så kan man tycka de borde kunna få ihop till.
 
Spontan gissning där är att det är returen som inte bär sig. Ingen anslutningstrafik och kärran kan inte gärna stå parkerad på BRU till eftermiddagsrusningen.

Men en CR9 eller så kan man tycka de borde kunna få ihop till.
Det tror jag med utifrån erfarenhet med Amsterdam linjen. Det var och är mycket tryck på kl11 returen till Stockholm som jag egentligen alltid åker hem från släktbesök. Det finns alltid transfer pax på den. Tidigare bokade ju United och Air Canada på SAS för anslutning, båda har flertal året om linjer till AMS. Nu står såklart KLM för den delen av marknaden. På Brussel är antalet inkommande partner (allians, code share och interline) flyg sedan skiftet till SkyTeam obefintlig.
 
Det tror jag med utifrån erfarenhet med Amsterdam linjen. Det var och är mycket tryck på kl11 returen till Stockholm som jag egentligen alltid åker hem från släktbesök. Det finns alltid transfer pax på den. Tidigare bokade ju United och Air Canada på SAS för anslutning, båda har flertal året om linjer till AMS. Nu står såklart KLM för den delen av marknaden. På Brussel är antalet inkommande partner (allians, code share och interline) flyg sedan skiftet till SkyTeam obefintlig.
Det finns väl en delta till new York. Och en mea till Beirut. Klm lär knappast skicka anslutande den vägen från Amsterdam.

Att jämföra med hela Brussels airlines nätverk. Som därmed också drog in fler Star carriers som tex air Canada och united som du nämner men även tex Singapore.
 
Det finns väl en delta till new York. Och en mea till Beirut. Klm lär knappast skicka anslutande den vägen från Amsterdam.

Att jämföra med hela Brussels airlines nätverk. Som därmed också drog in fler Star carriers som tex air Canada och united som du nämner men även tex Singapore.
Precis, men innan SAS byte från star alliance har jag genom Air Canada till exempel fått upp resor till USA via Brussel och Kanada med Stockholm-Brussel på SAS.
 
Toppen