Senaste nytt

Mitt år med Radisson - 2021

erc

Medlem
Ännu ett märkligt år är på väg att ta slut. Många av oss med intresse i detta utrymme på forumet har hög status och har på olika sätt mötts av olika utmaningar i arbetet med att upprätthålla och utveckla vår status framöver.

Tycker det är på sin plats med en årssummering.

Jag: En privatresenär med Platinumstatus (intjänad) som i högsta möjliga grad koncentrerar mitt hotellboende till Radisson Rewards. Min aktuella status är automatiskt förlängd till och med februari 2023.

Mitt 2021: Till detta datum (den 17 december 2021) har jag fått ihop 19 nätter och 19 stays. Innan året är slut har jag ytterligare 4 nätter och 4 stays om inget hindrar en julvecka i USA... Så - jag lär landa på 23 nätter/23stays vilket kvalificerar mig till Gold. Men som nämnt - mitt Platinum är förlängt till februari 2023. Så det gäller att komma igång med nätter/stays under 2022.

Upplevelser under 2012: Min förmåga att hålla koll på vistelser förstördes av förändringarna Radisson gjorde med uppdelningen mellan Americas och övriga världen. Förändringen har gjort mig mindre benägen att vara kedjan trogen. Vistelserna under året har stundtals överraskat riktigt negativt. I snudd på ingen recognition trots högsta status. Dock - på några hotell verkar allt fungera bättre än vanligt. Som vanligt är Radisson Blu Resort, Trysil, Norge mitt favorithotell och där har de tagit väl hand om mig, Arlandia har tyvärr fallit fritt vad gäller statusrecognition.

Inför 2022: Har några få bokningar redan. Island på sportlovet. London för ABBA-spektakel. Abu Dhabi för F1-avslutningen. Kommer fylla på ordentligt för att uppnå 30 stays - jag tror fortsatt att Platinum kommer ha ett värde under 2023.

Så - hur ser det ut för er andra?
 

pswe

Medlem
Ännu ett märkligt år är på väg att ta slut. Många av oss med intresse i detta utrymme på forumet har hög status och har på olika sätt mötts av olika utmaningar i arbetet med att upprätthålla och utveckla vår status framöver.

Mitt 2021: Till detta datum (den 17 december 2021) har jag fått ihop 19 nätter och 19 stays. Innan året är slut har jag ytterligare 4 nätter och 4 stays om inget hindrar en julvecka i USA... Så - jag lär landa på 23 nätter/23stays vilket kvalificerar mig till Gold. Men som nämnt - mitt Platinum är förlängt till februari 2023. Så det gäller att komma igång med nätter/stays under 2022?

Får du in Amerikanätter på samma konto när det räknar mot status?
 

jonten

Medlem
Platinum till 2023, hittills 44 nätter 35 stays. Så nu växlar jag med andra program och tar kedjan där jag trivs bäst.
Tycker bonusnätter blivit dyrt och fått dåligt värde, bokar ofta cash + points vilket brukar sänka rummen hyggligt men ändå ge stays.
Ett bonusrum i Sthlm finns väl inte under 50 000 poäng, jag bor då hellre på Nordic Choice och cashar 750:- natten. Men när hotellen blir betydligt dyrare då är det bra att ha poängen. Bra förmån är garanterat rum vilket jag nyttjat någon gång, frukost kan vara bra på vissa utländska hotel. Fick iofs nytta av det i somras när jag bokat någon konstig rate i Sthlm där frukost tydligen inte ingick, sen visste de inte heller att det var en förmån som Platinum. Men det slutade med gratis frukost och ersättning i poäng då de fuckade upp det och lite annat.
 
Toppen