adhoc76
Medlem
Vad händer om SAS ställer in (revenue) och man missar connection på en separat biljett som är en Eurobonus award? Har ju varit en del inställda SAS-flighter den senaste tiden. Har en award innan årets slut som ligger på separat biljett ett dygn efter ankomst, men det hjälps ju inte om SAS bokar om till SAS egna flight exempelvis ett dygn senare? (Finns alternativ med andra Star Alliance som ankommer tidigare än så, men är mer ute efter principen).
Jag förstår att SAS ansvarar för A till B och att man troligen bli ombokad till B, men måste man i det läget själv ringa Tallinn och strula med den award man missar? Kan ju hända vilken tid som helst på dygnet? Får man hjälp av SAS på sträckan B till C också?
Någon med erfarenhet av ovan scenario?
Jag förstår att SAS ansvarar för A till B och att man troligen bli ombokad till B, men måste man i det läget själv ringa Tallinn och strula med den award man missar? Kan ju hända vilken tid som helst på dygnet? Får man hjälp av SAS på sträckan B till C också?
Någon med erfarenhet av ovan scenario?