Senaste nytt

Minussaldo på Amex Elite och kontantuttag

Hachans

Medlem
Jag fick en relativt stor kreditering på mitt Amex-kort vilket gjorde att jag hamnade på minus på mitt konto. Min plan var ursprungligen att bara låta det vara och använda kortet som vanligt så att saldot äts upp, men nu skulle jag behöva ta ut lite kontanter och då vore det ju smidigt att kunna använda mitt minussaldo.

Frågan är då - kan jag ta ut kontanter så att det avräknas på mitt minussaldo eller kommer det räknas separat och faktureras mig med ränta?

Mitt kort är det gamla betalkortet.

Går bra att be om utbetalning till eget konto. Om jag inte minns fel har Amex även skickat brev när det gått en längre tid och påpekat att minussaldot bör betalas ut. De vill inte ha minussaldo på ditt kortkonto.

Går bra att be om utbetalning till eget konto. Om jag inte minns fel har Amex även skickat brev när det gått en längre tid och påpekat att minussaldot bör betalas ut. De vill inte ha minussaldo på ditt kortkonto.

Jo, men minussaldot kommer vara förbrukat om en månad eller två oavsett (det rör sig inte om några mängder pengar). Det var mest om jag kunde använda minussaldot nu när jag behövde lite kontanter på min resa. Men kanske bästa att låta bli det då.

Ah du menar som kontantuttag. Ursäkta, jag läste slarvigt. Jag vet tyvärr bara hur det är att få saldot utbetalt.

Använd ett annat kort är mitt tips. Har egentligen ingen koll på hur det fungerar just vid minussaldo men jag hade inte chansat med tanke på den ränta Amex i normala fall tar vid kontantuttag. Hade nog åtminstone velat ha skriftlig bekräftelse på att ingen ränta utgår från amex själva innan jag skulle ha provat.

Använd ett annat kort är mitt tips. Har egentligen ingen koll på hur det fungerar just vid minussaldo men jag hade inte chansat med tanke på den ränta Amex i normala fall tar vid kontantuttag. Hade nog åtminstone velat ha skriftlig bekräftelse på att ingen ränta utgår från amex själva innan jag skulle ha provat.

Ja, det är väl lite min känsla också. Äsch, jag plockar ut med vanliga bankkortet som jag brukar och spenderar upp mitt minussaldo. Det går nog jämnt upp i den allmänna konkursen i slutändan ändå.

Toppen