Minimum connecting time på Arlanda?

Är det någon som vet vad KLM har för MCT för byte till inrikesflyg med SAS när man ankommer med dem till Arlanda? De har ett flyg från AMS som ankommer kl 10:45, och SAS har ett flyg till Kiruna som avgår 11:45, dvs en hel timme senare. Trots det får jag inte upp det som ett alternativ, utan bara senare flyg till Arlanda och vidare till Kiruna dagen efter. Det känns ju som att 60 minuter borde vara mer än tillräckligt, så är det här något som går att lösa på något vis?
 
rottemark skrev:Är det någon som vet vad KLM har för MCT för byte till inrikesflyg med SAS när man ankommer med dem till Arlanda? De har ett flyg från AMS som ankommer kl 10:45, och SAS har ett flyg till Kiruna som avgår 11:45, dvs en hel timme senare. Trots det får jag inte upp det som ett alternativ, utan bara senare flyg till Arlanda och vidare till Kiruna dagen efter. Det känns ju som att 60 minuter borde vara mer än tillräckligt, så är det här något som går att lösa på något vis?Klicka för att utvidga...
Terminal 2 till 5 kräver 1.05 enligt ExpertFlyer. Det är den regeln som sätter stopp.
 
Tack för besked! Då är det alltså ingen mening att lägga någon mer tid på det, om jag inte vill chansa på att allting går smidigt, och boka två separata biljetter. Segt att 5 minuter gör att skillnaden blir nästan ett dygn senare i ankomst eftersom det inte går fler flyg till Kiruna den dagen...
 
rottemark skrev:Tack för besked! Då är det alltså ingen mening att lägga någon mer tid på det, om jag inte vill chansa på att allting går smidigt, och boka två separata biljetter. Segt att 5 minuter gör att skillnaden blir nästan ett dygn senare i ankomst eftersom det inte går fler flyg till Kiruna den dagen...Klicka för att utvidga...


Enda sätett är två separata bokningar, utan bagage och utan förseningar bör det gå men är ju risky och utan skydd vid förseningar. Bara hoppas på att AF/KLM byter till terminal 5 i närtid så bör MCT minska
 
Jag skulle nog kunna skippa incheckat bagage om det bara handlade om det, men väger man in risken att stå där utan skydd även vid en förhållandevis liten försening har jag nog inte den risktoleransen. Ja, ett sånt byte skulle verkligen underlätta för oss som alltid reser till och från Arlanda med inrikesflyg!
 
Back
Top