Senaste nytt

Miles & More Senator - nya frågeställnignar

EBGGOT

Medlem
Tror vi behöver en plats för nya frågeställningar ... vi har ju svart bälte i eurobonus men här känns mkt oklart än så länge!.

Jag har gjorde 6 flygningar i J klass denna veckan och det har nu bilvit krediterade men jag har endast fått "25 % Executive bonus" miles på en av dessa flygningar. Kan någon hjälpa mig förstå varför?

Jag fick poäng från LOT en dag efter resan. Från Austrian fick jag poäng 2 dagar efter resan. Fick 25% bonus miles på LOT men inte på Austrian.

Vad gäller för fri platsreservation för SEN? Är det fritt alla platser, eller är det gratis bara "standard seat" och man får betala för t.ex. "preferred seat"?

Jag har en award flight utfärdad av UA där ett ben är på LH. UA hänvisar mig till LH för platsval på just LH-segmentet. Lufthansa.com tillåter mig välja standardplatser "Ingår i biljetten" men vill ha 23€ för "preferred seat". Lurar på om det är så det är eller om LH kanske inte vill erkänna mitt M&M-nummer + namn som finns i bokningen.

Vad gäller för fri platsreservation för SEN? Är det fritt alla platser, eller är det gratis bara "standard seat" och man får betala för t.ex. "preferred seat"?

Jag har en award flight utfärdad av UA där ett ben är på LH. UA hänvisar mig till LH för platsval på just LH-segmentet. Lufthansa.com tillåter mig välja standardplatser "Ingår i biljetten" men vill ha 23€ för "preferred seat". Lurar på om det är så det är eller om LH kanske inte vill erkänna mitt M&M-nummer + namn som finns i bokningen.
Vid check in går att välja alla platser i alla fall.

Jag måste säga att det verkar inte helt konsekvent. På vissa flighter har jag lyckats välja fritt för både mig och mitt sällskap, på andra så har jag kunnat men inte sällskapet. Allt i samma fare class bör tilläggas
Samlat intryck av M&M är att det är ljusår från att ha samma /ITapp-lösningar som SAS trots all SKIT vi ger dom

Ja "integrationen" inom LH-gruppen är ju helt under isen (boardingpass från SN kan inte laddas i LH-appen eller att swiss inte känner igen M&M-numret på en LH SEN)

Men vet jag undrar är om någon vet de faktiska reglerna för det fria platsvalet. M&M-sajten säger bara
Skärmavbild 2024-09-17 kl. 20.07.56.png

dvs "... a seat free of charge" men inte om alla platsval ska vara gratis. Dvs vad är det tänkt att SEN-förmånen är. Om den är att planets sämsta platser är gratis men att nödutgång och främre delen av kabinen är avgiftsbelagda för SEN, så är det ju inte en speciellt stark förmån för en nivå som ändå kräver en hel del flygande för att upprätthålla.

Ja "integrationen" inom LH-gruppen är ju helt under isen (boardingpass från SN kan inte laddas i LH-appen eller att swiss inte känner igen M&M-numret på en LH SEN)

Men vet jag undrar är om någon vet de faktiska reglerna för det fria platsvalet. M&M-sajten säger bara
Visa bifogad bild 157211

dvs "... a seat free of charge" men inte om alla platsval ska vara gratis. Dvs vad är det tänkt att SEN-förmånen är. Om den är att planets sämsta platser är gratis men att nödutgång och främre delen av kabinen är avgiftsbelagda för SEN, så är det ju inte en speciellt stark förmån för en nivå som ändå kräver en hel del flygande för att upprätthålla.
Jag har ställt exakt denna frågeställning på FT med hänvisning till samma rad som du citerar, utan att någon har kunnat bekräfta vad förmånen faktiskt innebär.

Toppen