Nej, du ska göra 6 flighter. Dvs du ska starta och landa 6 ggr.travelmode skrev:Tack! innebär det då att det krävs 6 enkel resor oavsett antal mellanlandningar dvs AA-BB-CC räknas som ett segment då CC är final destination.Klicka för att utvidga...
Nej, du ska göra 6 flighter. Dvs du ska starta och landa 6 ggr.travelmode skrev:Tack! innebär det då att det krävs 6 enkel resor oavsett antal mellanlandningar dvs AA-BB-CC räknas som ett segment då CC är final destination.Klicka för att utvidga...
Leg är i IATA termer antingen en outbound resa eller inbound. Ett outboundleg kan exempelvis vara GOT-FRA-BCN. Segment är då GOT-FRA och FRA-BCN.travelmode skrev:En dum fråga här men är det tekniskt en skillnad mellan segment och legs?Klicka för att utvidga...
Mattias Holmén skrev:”A Segment is the operation of a flight with a single flight designator (flight number) between the point where passengers first board an aircraft and their final destination. A Leg is a trip of an aircraft from one airport to another.”Klicka för att utvidga...
Davvelavve skrev:Leg är i IATA termer antingen en outbound resa eller inbound. Ett outboundleg kan exempelvis vara GOT-FRA-BCN. Segment är då GOT-FRA och FRA-BCN.Klicka för att utvidga...
JacobGBG skrev:Jag tror ni killar får köra en Thunderdome... TWO MEN ENTER, ONE MAN LEAVESKlicka för att utvidga...
palmen skrev:Nej, du ska göra 6 flighter. Dvs du ska starta och landa 6 ggr.Klicka för att utvidga...
Så tolkar jag inte det.Mattias Holmén skrev:Varför? Vi säger ju samma sakKlicka för att utvidga...
plover skrev:Med risk för att vara lite latmaskig, jag har gjort statusmatchen och fått in Senator på M&M appen, sedan råkar jag ha två Amex Reward-ben bokade i oktober (LAX-WAV-ARN) - räknas de in i challenge kvotan eller inte ? Det är ju *A bonusbiljetter vi talar om...Klicka för att utvidga...
Hittar inget sådant på matrix, vad är det jag missar? 2 878 DKK finns det gott om. Men du har alltså CPH-FRA-DUS r/t för 1900 SEK?ELOS skrev:CPH-FRA-DUS t o r med 6 timmars uppehåll. DUS-MUC t o r under uppehållet. 6 legs för 2600 krKlicka för att utvidga...
Dette er vel kun 4 legs??ELOS skrev:CPH-FRA-DUS t o r med 6 timmars uppehåll. DUS-MUC t o r under uppehållet. 6 legs för 2600 krKlicka för att utvidga...