Miles & More Segment Run Tråd

• Thread starter Thread starter Cristoffer Cedergren
  • Start date Start date
Det går att lägga in vilket bonuskort som helst i en award bokning men bokningsklassen kommer inte generera några miles på M&M-kontot och därmed heller inga segment. Undantaget är om det görs en ombokning vid försening el liknande som genererar en annan bokningsklass.

rsimon skrev:Jag har en bokning med OS i sommar ARN-VIE-ZSB (Salzburg Hbf) där sista benet är ÖBB Railjet i samarbete med Austrian Airrail. På sociala medier ställde jag frågan om det räknades som segment och fick jakande - ”Yes it would count the same as a continental flight.” När jag kontrollerar på M&M-sidan på bokningen står det ”2 segments”, har även OS-nummer på tåget och boardingkortet ska gälla som biljett ombord.Jag utgår nu ifrån att det räknas, särskilt då OS strukit linjen VIE-SZG och ersatt med tåglinjen.Klicka för att utvidga...

Tåg är coolt och Railjet är Übercoolt, På railjet kan väl dessutom uppgradera sing till "First"...?

Men hur som haver, ser fram emot återrapportering?

Har OS permanent ersatt VIE-SZG med tåg?

toer00 skrev:Tåg är coolt och Railjet är Übercoolt, På railjet kan väl dessutom uppgradera sing till "First"...?Men hur som haver, ser fram emot återrapportering?Har OS permanent ersatt VIE-SZG med tåg?Klicka för att utvidga...
Resan är först i slutet av augusti och japp, man borde kunna reservera uppgradering i First.

OS har bara inrikesflyg på Klagenfurt och Innsbruck numer. Linz, Salzburg och Graz är med Airrail.

Taggen skrev:Statens informationsövervakningsverk informerar om att informationen ovan är felaktig. Det går visst att lägga till M&M på en bonusbokning.Klicka för att utvidga...
Bra där och helt riktigt! Bara att gå in på SAS och ändra i bokningen till valfritt bonusprogram.

Man får väl fundera till lite där hur det blir efter augusti.

SAS Lounge på Arlanda när man gör en SAS award med *Alliancebolag när SAS inte längre är med...? Rörigt...

Hej, jag har redan en lufthansa bokning gjord för oktober sedan långt tillbaka. Flygningen innehåller 4 segment så därför skulle jag endast behöva få till ytterligare 2 segment för att behålla status vid en statusmatchning. Vad är billigaste sättet att få ihop det om man utgår från ARN under hösten?

Berkan skrev:Hej, jag har redan en lufthansa bokning gjord för oktober sedan långt tillbaka. Flygningen innehåller 4 segment så därför skulle jag endast behöva få till ytterligare 2 segment för att behålla status vid en statusmatchning. Vad är billigaste sättet att få ihop det om man utgår från ARN under hösten?Klicka för att utvidga...
Kolla på Eurowings

GOT-FRA-MUC-INN t/r med buss segment mellan Munchen och Innsbruck, 2100 riksdaler.

Google Flights

travel_flights_96dp_maskable.png

www.google.com

Tamas skrev:GOT-FRA-MUC-INN t/r med buss segment mellan Munchen och Innsbruck, 2100 riksdaler.Google Flightswww.google.comKlicka för att utvidga...
Innan vi vet for a fact att buss och tågsegment gäller kanske man inte ska tipsa om det?

Mindre kunniga människor kanske kommer ta sån här information för fakta och tro att dom kan göra det, sen visar det sig att dom inte kan det.

Är det värt att bistå med kanske felaktig information?

Det här är ju tveklöst den mest intressanta tråden i forumet just nu. Kanske framförallt att 99% av dom i gruppen är grymma på att söka SASresor. Men nu är det ju en annan allians som är hetare som vi vill lära känna och veta allt om!

1ClassJocke skrev:Det här är ju tveklöst den mest intressanta tråden i forumet just nu. Kanske framförallt att 99% av dom i gruppen är grymma på att söka SASresor. Men nu är det ju en annan allians som är hetare som vi vill lära känna och veta allt om!Klicka för att utvidga...
Google flights löser allt sånt tillsammans med ita matrix. Ingen skillnad på att söka sas eller Lufthansa gruppen där.

Vad är det för annan allians som är hetare? SAS är ju fortfarande i Star Alliance

TravelARN skrev:Räknas Economy Light Arn-Bru T/R med Brussels Airlines som 2 segment?Eller bara Economy Classic?Klicka för att utvidga...
Som jag har förstått det som så får man Miles på även light bokningar, så bokningsklass bör inte spela någon roll.

TravelARN skrev:Kan man se bokningsklassen under själva bokningen? I såfall var?Klicka för att utvidga...
Inte vad jag hittat på någon av LH groups sidor, men för SWISS tillexempel så är Light biljetten bokningsklass K,L eller T. Kör du dessa i MMs ”Travel Calculator” så kan du se ungefärligt intjänande av både miles och poäng på tänkta sträckor.

Idag blev höstens Senator-Run bokad!

Själva LH bokningen börjar på Arlanda, och slutar på Landvetter, för att matcha mina positioneringsflyg bokade som SAS Awards.

Kostnader

Positioneringsflyg LLA-ARN, GOT-LLA = 10,000p + 426 SEK

Senator-Run bokad direkt på lufthansa.com = 2,291 SEK

Övernattning Ancona = 900/2 = 450 SEK

Routing

LLA-ARN - SAS (Plus) - Positionering

-------------------------------------------------------------

ARN-FRA - Lufthansa (Economy Light) - Segment 1

FRA-MUC - Lufthansa (Economy Light) - Segment 2

MUC-AOI - Air Dolomiti (Economy Light) - Segment 3

Lunch och middag med trevligt sällskap samt en natts sömn.

AOI-MUC - Air Dolomiti (Economy Light) - Segment 4

MUC-FRA - Lufthansa (Economy Light) - Segment 5

FRA-GOT - Lufthansa - (Economy Light) - Segment 6

GOT-LLA - -SS (Plus) - Positionering

Se detaljer om resan här: https://awardplanner.se/sharemytrip/?code=1fN5d30389diFi8yAs12I94G3

1718206636269-png.153765

Back