Senaste nytt

Mikkeller Bäst i glas-glas eller plastglas?

Walter

Medlem
Flög just en inom norden flight med SAS där
en (dansk) med passagerare hyfsat högljutt propsade på att få glasglas till sitt vin i plus, vilket resulterade att vi resterande tre plus passagerare även erbjöds glas glas och även så jag vid beställning av mina (två) mikeller. fick dock rekommendation att ta plastglas då de är större upptill och därför ger bättre skumkrona. Eftersom jag typiskt svensk ville jag inte vara till problem valde jag plastglas, trots att jag vet min plusbiljett berättigar mig till glasglas ;)

Under den korta flightens mer eller mindre konstanta ölsippande försökte jag bedöma om det var rätt att mikellern är bättre i plastglas - och jag lutar åt att detta stämmer.

Så vad säger eliten? Är det mest medvetna resandet att dricka mikellern i plastglas eller glasglas? Kan någon kanske tom åta sig att testa sida vid sida?

Båda glasen är dåliga som ölglas. Tycker dock personligen det är "godare" att dricka ur riktigt glas än ett plastglas.
Men ärligt så tror jag inte det spelar så stor roll faktiskt.

• Gilla
Reactions: fcx
Ta med eget glas är det enda rätta, så att man kan hälla upp hela ölen i glaset
Så har jag gjort nu på resan även om jag inte använt glaset ännu :)

Får man ta med det genom säkerhetskontrollen eller måste man köpa nytt vid varje resa?
Går bra att ha med sig, de skrattade dock gott i customs när de scannade mina väskor i NY och undrade varför jag hade ett glas med mig :)

Båda glasen är dåliga som ölglas. Tycker dock personligen det är "godare" att dricka ur riktigt glas än ett plastglas.
Men ärligt så tror jag inte det spelar så stor roll faktiskt.

Håller med, däremot borde detta klart utvärderas sida vid sida! Ska se om jag själv kan få till ett test på nästa flight - men nån annan lär hinna före ;)

Toppen