Senaste nytt

Migrera bort från AmEx SAS EB & MasterC SAS EB - vad ska man migrera till?

Fredrik

Medlem
För att följa temat på tråden... För vissa kan det nog ses som en anti-kickback med poängkorten. Man hade aldrig åkt på vissa galna resor som kostar riktigt kronor och dolares för transfer, hotell, shopping, och mat om man inte hade chansen att flyga dit i C eller F. ;)
Menar du att det finns folk som inte räknar in hotell- och andra kostnader i totalkostnaden för sina fina guldkort?
 

jth

Medlem
COOP MasterCard (0,5p poäng per spenderad krona vilket också ger 1,25% genom 5% värdecheckar)
Givet att MasterCard accepteras på fler ställen så faller valet på COOP

Jag har också avvecklat mitt SAS EB mastercard till förmån för Coop, av den anledningen att jag inte heller reser mycket längre.
En liten "varning" dock för Coop, jag såg nu i veckan att de kommer avveckla sin poängshop med partners helt och bara ha värdecheckar kvar. Det kräver alltså att man gör sina matinköp på Coop, men om man gör det så är 5% värdecheckarna för 4000p en bra deal (om man handlar för mer än 800 kr). Jag löser själv in en sådan varje gång.
 

rsimon

Medlem
Jag har också avvecklat mitt SAS EB mastercard till förmån för Coop, av den anledningen att jag inte heller reser mycket längre.
En liten "varning" dock för Coop, jag såg nu i veckan att de kommer avveckla sin poängshop med partners helt och bara ha värdecheckar kvar. Det kräver alltså att man gör sina matinköp på Coop, men om man gör det så är 5% värdecheckarna för 4000p en bra deal (om man handlar för mer än 800 kr). Jag löser själv in en sådan varje gång.
Tack för info. Såg denna information på Coop:

Vi gör om våra medlemserbjudanden och just nu är det pågående förändringar i både poängshop och bland våra erbjudanden. Just det du letar efter kanske inte finns just nu, men kan så småningom finns i en annan form bland våra partnererbjudanden. Det som nu inte längre finns tillgängligt i poängshoppen kommer tyvärr inte att återkomma.

Du som medlem kommer under 2024 upptäcka nya partners, där du kan tjäna bonus samtidigt som du får bra priser. Poängen du tjänar in går att lösa in mot värdecheckar och rabattcheckar på Coop – och du använder dem i butik eller online.
 

mha321

Medlem
Det logiska är ju att man får bäst värde om man använder poängen på "hemmaprogrammet" och använder partners för att tjäna in. Alltså bäst värde av coop poäng på Coop och inte hos partners. Det enda undantaget är ju de rena poängprogrammen typ Amex - men medmera bank är nog tillräckligt mycket coop för att inte räknas som "generellt".
 
Toppen