Mellanmål på gång

pswe

New member
pressrelease kom precis, låter lovande!

SAS fortsätter att utveckla och förbättra erbjudandet ombord och lanserar nu ”Fresh Bites”, fräscha och lätta mellanmål till de kunder som reser med SAS Plus på linjer inom Skandinavien och kortare sträckor inom Europa. Fresh Bites är ett tillägg till det ordinarie sortimentet ombord och erbjuds från slutet av mars

Idag erbjuds resande i SAS Plus frukost på de skandinaviska och kortare europeiska linjerna med avgång före kl. 9. Därefter erbjuds salta eller söta snacks. Från och med den 27 mars kommer SAS nu även att erbjuda sina resenärer Fresh Bites, som ett lättare mellanmål i tillägg till existerande snacks. Genom detta stärker SAS matupplevelsen ombord och erbjudandet till de frekventa resenärerna.

- Vi arbetar hela tiden med att utveckla och förbättra vårt erbjudande ombord. Våra frekventa resenärer har efterfrågat ett lättare och nyttigt mellanmål för de kortare resorna. Därför är vi glada för att nu också kunna erbjuda ett fräscht mellanmål gjort på riktigt bra råvaror, för våra frekventa resenärer, säger Stephanie Smitt Lindberg, produkt- och utvecklingschef, SAS.

Fresh Bites består av två kategorier av färska produkter. En ny Polarrullesmörgås och ett antal smårätter. Ett litet och nyttigt mellanmålsstöd för SAS kunder på sina resdagar.

- Vi har låtit testa produkterna tillsammans med våra frekventa kunder och anpassat menyerna efter vad de tycker passar på kortare flygresor, säger Stephanie Smitt Lindberg.

Fresh Bites och Pollarrullen är inkluderat i biljettpriset i SAS Plus medan Pollarrullen kan köpas i SAS Go för 30 DKK, 35 NOK, 35 SEK eller 4 Euros, från kl. 9.

Erbjudandet är tillgängligt på flygningar upp till 1 timme och 20 minuter och serveras mellan de skandinaviska länderna, på de flesta svenska inrikes- och längre norska inrikesresor samt kortare europeiska linjer.

Är polarrullen samma sak som den så eftertraktade renklämman jag läst så mycket om här på forumet, men själv aldrig sett? I så fall är det kanske värt att ta en liten uflykt, bara för att få smaka!

Bra initiativ. I övrigt en positiv upplevelse under gårdagskvällen, CPH-MAN, när den slabbiga fisken bytts ut till fläsk med fetakräm, grönsaker, bulgur och en brownie etc. Antar att det är en av de nya rätterna, har inte stött på den tidigare så vitt jag kan minnas.

Finns några bilder på SAS nya mellanmål:

http://www.sasgroup.net/en/download...m/Public/290/9933081/9293c9bb13e0050c_org.jpg

download.php

http://www.sasgroup.net/en/download...m/Public/290/9932655/83054b30dbb3f57f_org.jpg

download.php

pswe skrev:- Vi har låtit testa produkterna tillsammans med våra frekventa kunder och anpassat menyerna efter vad de tycker passar på kortare flygresor, säger Stephanie Smitt Lindberg..Klicka för att utvidga...

Agö skrev:Jag ska ta och beställa ett rejält stycke granskott tror jag och kanske snaska på en vårlök.Klicka för att utvidga...

Ja det är ju uppenbarligen det dom frekventa kunderna önskat sig

Bra där SAS, tänk bara om man kunde få till riktigt fika ( Läst starksprit ) inom norden och äkta sprattel vatten. Bara att jobba på SAS ett steg i taget !

Saknar lefse.

Finns ju endast på norsk inlands fly. Denna delikatess borde introduceras på samtliga SAS flyg.

ulagun skrev:Saknar lefse.Finns ju endast på norsk inlands fly. Denna delikatess borde introduceras på samtliga SAS flyg.Klicka för att utvidga...
Det finns på norskt inrikesflyg redan. Men jag håller med att det kan vara bra om det fanns även på andra flighter.

Funcadelic skrev:Är polarrullen samma sak som den så eftertraktade renklämman jag läst så mycket om här på forumet, men själv aldrig sett? I så fall är det kanske värt att ta en liten uflykt, bara för att få smaka!Klicka för att utvidga...
Renklämma är Guds gåva till SAS resenären, vad vi har slagits för att den skall komma tillbaka, det finns en variant för de som äter vego mat och den innehåller ost. Du har något fantastisk att uppleva framöver.

011430121 skrev:Renklämma är Guds gåva till SAS resenären, vad vi har slagits för att den skall komma tillbaka, det finns en variant för de som äter vego mat och den innehåller ost. Du har något fantastisk att uppleva framöver.Klicka för att utvidga...

Jag fick en renklämma på väg över till San Francisco från CPH i september. Väldigt fantastisk och också ett trevligt samtalsämne med kvinnan från Hawaii som satt jämte mig. Hon var ytterst tveksam till att äta Santa's Little helper och tyckte det var sjukt exotiskt. Dyker den upp i standardsortimentet för 30 SEK så blir det åka av.

ulagun skrev:Någon på BC som har recept på icke industriproduceradeKlicka för att utvidga...

Klart jeg har. Men skal en god gammeldags nord-norsk lefse tilbys hos SAS' samtlige avganger på innenriks, utenriks og intercont, må du nok legge på 200kr på samtlige billetter for å dekke produksjonskostnad. En "mellom-industri-producerad" lefse (det vil si at en mindre, men lokal produsent. Som selger frosne lefser i butikken) på bare 200gram koster sånn ca. 150NOK. I en vanlig matbutikk.

Lefser er big business, og de koster sin verdi i sukker og fett.

Back