Senaste nytt

Melbourne januari 2020

Hej jag ska åka på Australian Open i mitten av januari 2020 och funderar på alternativ. Bäst flyg just nu är Emirates för ca 10.000 eller Singapore Airlines i business för ca 25.000kr. Ibland kommer emirates upp för 8-9000kr men det korrigeras alltid till över 10.000kr när jag ska slå till.
Vad tror ni om prisutvecklingen och kan Singapore vara värt pengarna (kan göra en dag i Singapore på vägen dit). Hur bra är Singapore Airlines i business, känns som mycket bra resa för pengarna?! Kan man hitta billigare och bättre?
Åkte Etihad förra året på en felprisad resa :) 5.200kr?! Tror inte jag hittar det igen.
 
Utresa 16/1 hem 31/1 eller ut 17/1 hem 1/2. Från Stockholm, kan tänka mig stop i Singapore på vettiga tider annars helst inte :) vill landa tidigt på morgonen och hem sent
 

samet

Medlem
Hej jag ska åka på Australian Open i mitten av januari 2020 och funderar på alternativ. Bäst flyg just nu är Emirates för ca 10.000 eller Singapore Airlines i business för ca 25.000kr. Ibland kommer emirates upp för 8-9000kr men det korrigeras alltid till över 10.000kr när jag ska slå till.
Vad tror ni om prisutvecklingen och kan Singapore vara värt pengarna (kan göra en dag i Singapore på vägen dit). Hur bra är Singapore Airlines i business, känns som mycket bra resa för pengarna?! Kan man hitta billigare och bättre?
Åkte Etihad förra året på en felprisad resa :) 5.200kr?! Tror inte jag hittar det igen.

Flög SG till SYD i höstas, GOT-FRA-SIN-SYD. Det är en fin produkt och bra flygtider, naturlig nattsömn.
Vi var fyra som reste, vi betalade 22k, 25k, 26k, 29k beroende på när vi bokade. 22k bokade sist, ca 4 månader innan.

Jag skulle säga att 25k är ett bra pris. Mycket flyg för pengarna och massor av EB-poäng... 32.700 :)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

ante888

Medlem
Flög nyss liknande sträcka (Arlanda till Auckland, hem från Sydney) i premium economy med Singapore Airlines. 100% intjäning till Eurobonus (blev ca 21 tusen poäng till Eurobonus), för strax under 14 tkr. Kanske kan vara ett alternativ?
 
Tack #ante888 och #samet. Singapore Airlines har ju bra rykte, lever de upp till det?
#samet hur upplevde ni lyxen? Bra mat? Full liggställning på stolen? Har flugit business med SAS till New York och Finnair till Delhi tidigare.
De annonserar ju något i stil med check in with the chef? Något ni nyttjade?
 

samet

Medlem
Tack #ante888 och #samet. Singapore Airlines har ju bra rykte, lever de upp till det?
#samet hur upplevde ni lyxen? Bra mat? Full liggställning på stolen? Har flugit business med SAS till New York och Finnair till Delhi tidigare.
De annonserar ju något i stil med check in with the chef? Något ni nyttjade?

Lyxen var vi nöjda med. A380 och B777 på flighterna. Senaste versionen av C och näst senaste. Riktig Lie-flat och bra bredd.
Beställde Book The Cook som var riktigt bra, Steken och Egg Benedict var höjdpunkterna. Loungerna på FRA, SIN, SYD är bra allihop.

På hemresan SYD-SIN var det dagflyg och vi skulle ju vidare, så blev väldigt MYCKET fika. Flygvärdinnorna hade trevligt med oss så de stod långa stunder vid oss och pratade och fyllde flitigt på glasen.

Vi fyra som reste har rest en del C-klass tillsammans tidigare, LH, AY, SK, och vi var eniga om att detta var det bästa vi upplevt.
 

MTheC

Medlem
Flög Singapore Airlines ARN-SIN-SYD och sen MEL-SIN-ARN hem i december - januari nu. Hade lite bevakning på pris och bokade det till slut för 21k per person (vi var 3 som flög samtidigt) under senare delen av sommaren. För en så lång resa var det väldigt prisvärt men jag gillar inte alls stoppet i Moskva (när man flyger från Stockholm).

Jag tycker de har en bra kvalitet på sin C-klass. Allt annat lika viktigt jag hellre dem än SAS, LH, Turkish men det är inte så att de är enormt mycket bättre så styrs generellt av pris så skulle t ex välja Turkish eller LH om det var 2k billigare och självklart restid.
 
Toppen