Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

Stämmer att det ingår 4 PP-besök (+2 för extrakortsinnehavaren) samt 4 Pontus-besök.

Som jag förstått Pontus-förmånen för Gold gäller 4 besök totalt per konto, dvs inga extra besök för extrakortsinnehavare. Om ni reser tillsammans kan ni väl dock gå dit tillsammans men då förbrukas 2 av totalt 4 besök.

Fattar också att pontusförmånen är per konto. Dessutom så finns det ytterligare 4 besök per konto på andra namngivna lounger/restauranger i andra nordiska flygplatser

Kan någon bekräfta detta, att man kan förbruka "2 besök" för att gå in med gäst (extrakortsinnehavare) i Pontus? Att det var fyra besök på Pontus, som inte dras på dom fyra andra fria besöken, var nytt för mig, men talar mer för att jag kommer skaffa kortet!
 

inka

Medlem
Kan någon bekräfta detta, att man kan förbruka "2 besök" för att gå in med gäst (extrakortsinnehavare) i Pontus? Att det var fyra besök på Pontus, som inte dras på dom fyra andra fria besöken, var nytt för mig, men talar mer för att jag kommer skaffa kortet!
Som Guld extrakortsinnehavare har jag gått in på Pontus via min mans guldkort, så då är två av fyra pontusbesök förbrukade. Kan dock inte se ngt saldo ngnstans på hur många besök som förbrukats/hur många fria besök som är kvar, men ska vara fyra Pontus utöver de vanliga PP-besöken som jag förstår det.

Undrar dock fortfarande om besöken räknas per kalenderår eller från det man fått kortet och ett år framåt....
 

Hafermann

Medlem
Så hur gör man rent praktiskt vid Pontus Loungen, visar huvudkortsägaren sitt guldkort och säger att man ska använda sig av två besök (av fyra) varav ett besök används av huvudkortsägaren och det andra besöket av extrakortsägaren alt en gäst? Dras det sedan pengar på Amex guldkortet för det faktiska beloppet man äter och dricker för och att detta sedan automatiskt krediteras av Amex?

Kan man någonstans se hur många Pontus Loungebesök man förbrukat och samma sak gällande Prioritypassbesöken?

Gällande Prioritypassbesöken, visar man både sitt Prioritypass och guldkort på loungen man besöker? Och samma fråga här, kommer det att på guldkortet debiteras för besöket och att Amex sedan automatiskt krediterar?

Tack och önskar er en trevlig helg :)

I PPappen kan du se dina besök.
 

Highbury

Medlem
Fick mail om detta idag:

Ändring i ditt medlemskap​
Vi vill härmed informera dig om en kommande justering i ditt medlemskap gällande förmåner. Dessa ändringar görs för att vi ska kunna utveckla vårt erbjudande inom andra förmånsområden.

Ändringen träder i kraft 1 januari 2023.​
Tillgången till flygplatslounger för Gold Card kommer att begränsas till Priority Pass-lounger, vilket innebär att tillgång till övriga nordiska lounger inte längre kommer ingå i medlemskapet.

Följande lounger berörs av ändringen:​
Amex Lounge by Pontus – Arlanda Airport
OSL Lounge – Gardermoen Airport
North Sea Lounge – Stavanger Airport
Bergen Lounge – Bergen Airport
Wine & View – Vantaa Airport
 
Toppen