Senaste nytt

Maximalt med poäng till Singapore till lägsta pris i business class?

Ninjamasse

Medlem
Välkommen Ninjamasse!

Får jag vara lite djärv och rekommendera att du istället åker Turkish Airlines Premium Economy, som är bättre än många bolags business. Routing ARN-IST-HKG.
TK Comfort Restricted till HKG kostar ca 8.800kr T/R i November. Då kan ni åka två personer, och du får lika många poäng som i business, då ni är två personer som tjänar in poäng till ditt kort. Om du vill att medresenären betalar sin biljett, eller om du bjuder, är ju upp till dig såklart :)

Comfort Class finns även till Peking (PEK) & Tokyo (NRT) i Asien.
Turen mellan ARN-IST flygs i Ekonomiklass, vilket absolut inte är något negativt när det gäller TK :)

Tack!

Det ser onekligen väldigt bra ut! Men är det inte lite knas med deras bokningsklasser... att man får vara försiktig om man vill maxa poängen?

Ett annat aber är ju att ogärna tar mig till ARN när jag har CPH runt husknuten.:)

Men jag ska definitivt undersöka det närmare.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Tack!

Det ser onekligen väldigt bra ut! Men är det inte lite knas med deras bokningsklasser... att man får vara försiktig om man vill maxa poängen?

Ett annat aber är ju att ogärna tar mig till ARN när jag har CPH runt husknuten.:)

Men jag ska definitivt udnersöka det närmare.

Till Eurobonus är det 100% i Comfort Class Restricted (150% till Miles & More), precis som deras Ekonomiklass (inte low-eco). I.om att ni är 2 personer x 100% på sträckan blir det ju lika mycket som 200% på en Businessbiljett med SAS. Totalpris bara 17.600kr

Resan bokas i Y & A vilket ger 100% till Eurobonus på alla sträckor. Titta på Expedia för att försäkra dig (välj klass, Premium Eco i sökningen).

Expedia.jpg

http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Turkish-Airlines/#
 

Ninjamasse

Medlem
Till Eurobonus är det 100% i Comfort Class Restricted (150% till Miles & More), precis som deras Ekonomiklass (inte low-eco). I.om att ni är 2 personer x 100% på sträckan blir det ju lika mycket som 200% på en Businessbiljett med SAS. Totalpris bara 17.600kr

Resan bokas i Y & A vilket ger 100% till Eurobonus på alla sträckor. Titta på Expedia för att försäkra dig (välj klass, Premium Eco i sökningen).

http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Turkish-Airlines/#

Hej!

Gjorde en uppdelning av resan och hittade:
CPH-IST-CPH: Economy=2000 SEK
IST-HGK-IST: Premium economy= 5 000 SEK (U)...Det var naturligtvis mycket dyrare...5000TRY=20000SEK:(

Det blir visserligen 2 separata resor men priset sjönk med över 20 %:)
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Hej!

Gjorde en uppdelning av resan och hittade:
CPH-IST-CPH: Economy=2000 SEK
IST-HGK-IST: Premium economy= 5 000 SEK (U)...Det var naturligtvis mycket dyrare...5000TRY=20000SEK:(

Det blir visserligen 2 separata resor men priset sjönk med över 20 %:)

Se bara till att ha tillräckligt mycket tid i IST så du inte missar din connection...
 
Toppen