Senaste nytt

Maten i SAS gold lounge Köpenhamn

Inte rest på ett par år. Besökte idag Sas gold lounge på Kastrup.
Maten… allt är gryn, bönor, sallad, falafel och veganskt förutom lite fräst köttfärs som man tydligen skall hälla ovanpå det andra. Potatis eller ris icke heller. Hittade lite sparris soppa och bröd till slut.
Frågade om det kommer något annat lite senare men icke sa nicke. Bedrövligt faktiskt. Riktigt besviken. Detta kan väl inte handla om kostnader? Gretamat är ju dyrare än vanlig mat. Har de fått in en aktivist i köket som skall uppfostra oss som ännu inte sett ljuset?
 

Bulle

Medlem
Ska flyga från Kastrup på fredag. Inte gjort det sen jag blev EBG.

Flyger från terminal 2. Är det möjligt att nyttja SAS Gold lounge i terminal 3? Alltså kan man gå i mellan?
 
Inte rest på ett par år. Besökte idag Sas gold lounge på Kastrup.
Maten… allt är gryn, bönor, sallad, falafel och veganskt förutom lite fräst köttfärs som man tydligen skall hälla ovanpå det andra. Potatis eller ris icke heller. Hittade lite sparris soppa och bröd till slut.
Frågade om det kommer något annat lite senare men icke sa nicke. Bedrövligt faktiskt. Riktigt besviken. Detta kan väl inte handla om kostnader? Gretamat är ju dyrare än vanlig mat. Har de fått in en aktivist i köket som skall uppfostra oss som ännu inte sett ljuset?

Maten är inte magisk nej. Det är blandat det du beskriver samt rostbiff samt röda Hot Dog Pölse. Det är det som varvas nästan alltid när jag är där. Måste säga att Oslos mat är den som jag tycker är absolut bäst. Ofta riktigt bra. Har även fått rätt bra på Newark olika gånger.
 

Agö

Medlem
Ska flyga från Kastrup på fredag. Inte gjort det sen jag blev EBG.

Flyger från terminal 2. Är det möjligt att nyttja SAS Gold lounge i terminal 3? Alltså kan man gå i mellan?

Ja det går bra, är samma security osv. för bägge terminalerna. Bara incheckningsdiskarna som är på olika ställen.
Japp, men är du Eurobonus Gold och har lagt in det på bokningen så använder du med fördel SAS Fasttrack i Terminal 3. Så kommer du också ut direkt vid loungen.
 

JockeS

Medlem
Har ett flyg bokat till Chicago som blev ombokat så vi kommer få vänta +5 timmar i Köpenhamn.
Flyger Plus för första gången (nybörjare), och ser bara att det finns en Gold och Busniess-lounge i Köpenhamn så jag antar att vi får gå in i Gold-loungen, stämmer det?
 
Har ett flyg bokat till Chicago som blev ombokat så vi kommer få vänta +5 timmar i Köpenhamn.
Flyger Plus för första gången (nybörjare), och ser bara att det finns en Gold och Busniess-lounge i Köpenhamn så jag antar att vi får gå in i Gold-loungen, stämmer det?
Om du har guldstatus inom Star Alliance får du komma in i Gold-loungen. Annars får du nöja dig med Business-loungen.
 

Erik M

Medlem
Inte rest på ett par år. Besökte idag Sas gold lounge på Kastrup.
Maten… allt är gryn, bönor, sallad, falafel och veganskt förutom lite fräst köttfärs som man tydligen skall hälla ovanpå det andra. Potatis eller ris icke heller. Hittade lite sparris soppa och bröd till slut.
Frågade om det kommer något annat lite senare men icke sa nicke. Bedrövligt faktiskt. Riktigt besviken. Detta kan väl inte handla om kostnader? Gretamat är ju dyrare än vanlig mat. Har de fått in en aktivist i köket som skall uppfostra oss som ännu inte sett ljuset?
Jo det handlar om kostnader.

Gretamat är dyrt, men betänk att loungematen köps in och lagas i avtal och kök där det finns stordriftsfördelar, svinn i olika led osv osv

Dessutom: Om gästerna bara är lagom lockade av maten så tar de bara lagom mkt

Inget uppfostringsprojekt, men de som driver loungen vill förstås vara (och framstå som) medvetna också.
 
Toppen