Senaste nytt

Matcha British Airways status till SAS 2026

intuition

Medlem
Matcha BAclub status rakt av. Ingen challenge, bara en ansökningsavgift.

Skärmavbild 2026-03-14 kl. 21.44.34.png

Det krävs ett visst nörderi för att hålla reda på andra bolags program till den nivån att man inser att de ändringar som gjordes förra året får effekt en-masse nu.

Jag säger inte att SAS inte kan tänka så, bara att det är imponerande i så fall. Jag har aldrig upplevt att tex Finnair Plus folket haft koll på konkurrensen på en djupare nivå än typ tabell som jämför perks.

Kul att SAS listar Pandion i pristabellen, den blir mer och mer officiell för varje dag som går

Kremlologen noterar att SAS alltså har två parallella kampanjer med status match från OW - med inte bara olika krav utan även två olika tekniska plattformar bakom kulisserna. Intressant.

Det gick ju hur smidigt som helst. Sitter på BA-gold och blev erbjuden Diamant, hade nöjt mig med Gold. Sitter redan på ett matchat Gold som går ut i september och som jag matchade till mig vid förra kampanjen.

Har varit i intressanta matchningskedjor. Kommer inte ihåg om jag dessutom lyckades match till mig Senator via SAS Gold, men via BA-Gold matchade jag till mig ett ITA-airways Executive, som sedan kunde matchas mot Senator när ITA köptes upp av Lufthansa. Har lyckats utnyttja lite fördelar via alla matchningar, typ lounge, mera bagage och fria sätesval. Men -27 rasar korthuset:eek:

Det gick ju hur smidigt som helst. Sitter på BA-gold och blev erbjuden Diamant, hade nöjt mig med Gold. Sitter redan på ett matchat Gold som går ut i september och som jag matchade till mig vid förra kampanjen.

Har varit i intressanta matchningskedjor. Kommer inte ihåg om jag dessutom lyckades match till mig Senator via SAS Gold, men via BA-Gold matchade jag till mig ett ITA-airways Executive, som sedan kunde matchas mot Senator när ITA köptes upp av Lufthansa. Har lyckats utnyttja lite fördelar via alla matchningar, typ lounge, mera bagage och fria sätesval. Men -27 rasar korthuset:eek:
Flera år sedan matchade jag från OK till LH. Tappade OK-statusen för var pappaledig, men matchade sedan tillbaka till OK från LH :)

Toppen