Mastercard ger ingen tillgång till lounge och inga andra fördelar under resan.Hej,
Jag undrar om man skaffar Mastercard PointEarner åt en familjemedlem kommer den personen in i loungen och får ta del av samma fördelar som mig även när jag inte är med på resan?
Jag har idag Mastercard Premium är är Eurobonus guldmedlem.
Fast den texten handlar om kortet i sig, inte vilka förmåner du har som guldmedlem. Du kommer inte heller in i loungen tack vare kortet utan just för att du är guldmedlem. Vem som helt kan skaffa Mastercard Premium kortet, finns inget som hindrar att man som basmedlem också har det. Då kommer man inte heller in i loungen, eftersom det inte är kortet i sig som ger den förmånen.Det var synd, missvisande reklam när de skriver: "Samma fördelar för bara 95 kr/år"
Den stora fördelen är en större mängd poäng till ditt konto, vilket i sin tur kan leda till att du har möjlighet att genom Premium boka plusbiljetter eller businessbiljetter till kostnaden av eco (åt dig själv, men även åt din point earner).Hej,
Jag undrar om man skaffar Mastercard PointEarner åt en familjemedlem kommer den personen in i loungen och får ta del av samma fördelar som mig även när jag inte är med på resan?
Jag har idag Mastercard Premium är är Eurobonus guldmedlem.
Ja det är ju oroväckande att dom informerar om detta, speciellt eftersom det är helt utom deras befogenheter att ge någon annan extra eurobonusförmåner.Jo, det blir ju extra lätt att misstolka och blanda ihop saker när SEB supporten svarar att man FÅR samma förmåner som mitt guldkort.
Jag skulle gissa på att kunskapen om eurobonus och dess förmåner hso de som jobbar på SEBs kundtjänst är så nära noll man kan komma så vad de säger om dina eurobonusförmåner skulle jag under inga som helst omständigheter lyssna på.Jo, det blir ju extra lätt att misstolka och blanda ihop saker när SEB supporten svarar att man FÅR samma förmåner som mitt guldkort.
Tänkte att det inte kan vara rimligt, så ville ställa frågan här eftersom känns som många av er har bättre koll här i forumet än deras support ;-)
Blir inget PointEarner ansökan för mig. Tack för alla snabba svaren!