Malmö Aviation, vad är det för bolag?

  • Thread starter Thread starter Deleted member 4971
  • Start date Start date
D

Deleted member 4971

Guest
Tycker det är svårt att få en bild av företaget när man googlar. Sugen att testa, men vill veta om det är en seriös aktör och med det menar jag att man betalar riktiga löner och är skötsamma i övrigt. Någon här som reser med dom eller har matnyttig info och kan komma med ett utlåtande?



Tack på förhand.
 
Är ett bra, stabilt och seriöst bolag som jag flög mycket med när jag var platinum i skyteam och inte samlade poäng till EB - men sen jag bytte till *A för några år sen blir det bara SAS . Enda bolag som har lounge på MMA (och Bromma tror jag)
 
Jag flyger oftast med Malmö Aviation inrikes. Dels är det billigare än sas och dels är personalen alltid hjälpsam och trevlig. Man får alltid bra service både ombord och på marken. Jag tycker de gör skäl för sin slogan "Vi bryr oss" helt enkelt. Kan absolut rekommenderas.
 
Iofs var det länge sen jag reste med Malmö Aviation men de gamla upplevelser jag har i minnet var att dom var service inriktade och flexibla.

Det som stack ut då var att man alltid fick en varm handduk att torka sig med, hade aldrig sett det förut.
 
Bra bolag. Det enda dåliga jag kan komma på är att kärrorna börjar bli slitna (nya på G) och att det inte går (gick?) att välja plats ombord.
 
Fredrik Andersson skrev:Det som stack ut då var att man alltid fick en varm handduk att torka sig med, hade aldrig sett det förut.Klicka för att utvidga...


Stämmer bra det!




Agö skrev:Bra bolag. Det enda dåliga jag kan komma på är att kärrorna börjar bli slitna (nya på G) och att det inte går (gick?) att välja plats ombord.Klicka för att utvidga...


Det är fortfarande free-for-all-boarding, men jag har iaf aldrig råkat ut för att det är något problem...
 
agehall skrev:Stämmer bra det!Det är fortfarande free-for-all-boarding, men jag har iaf aldrig råkat ut för att det är något problem...Klicka för att utvidga...
Mittsäte på dessa ganska trånga och slitna Avro-kärror är inte kul (jfr SN som har 2-3 på sina). Själva grejen med Mavia är väl att man ska spara tid (Bromma ligger bättre till). Därför brukade jag komma till gate så sent som möjligt, gärna efter att boarding börjat, vilket till och från ledde till en trång upplevelse.
 
Malmö Aviation är helt ok. Flugit med dem till Malmö och Göteborg. Korta sträckor så det funkar ...

Plus att de flyger på Bromma. Loungen på Bromma, ja, den är rätt ok, men kanske inte något exalterande utbud direkt. Kommer in där med Priority Pass, då jag oftast flyger med Kalmarflyg när det kommer till BMA.
 
Jag flög en hel del med Malmö för ett 10-tal år sen, men mycket kan ju ha hänt sen dess. Då var det en klart bra upplevelse, gratis mat ombord och tom en öl på fredagseftermiddagarna mellan MMX och BMA.

Den fria seatingen gillade jag aldrig, men det brukade oftast fungera bra (det var aldrig någon ryanair-stylee).

Jag gissar att kärrorna kan börja upplevas som slitna nu dock, om de inte gjort några uppgraderingar av kabinen sedan tidigt 2000-tal.

Vad gäller förhållanden för personalen tror jag de är minst lika sjysta som övriga, men numera är väl alla lika goda kålsupare på den fronten (tänker inte minst på SAS bästa polare Jettime..)
 
Tror Malmö Aviation är ett av få inrikesbolag som fortfarande bjuder på något att äta till samtliga passagerare. Oftast bara någon kaka på eftermiddagarna, men ska jag flyga morgonflyg MMA-Stockholm så tar jag gärna Malmö Aviation för frukostens skull (arbetsgivaren förordar SAS Go så ingen frukost när jag flyger SAS). Tycker även i övrigt att det är ett bra bolag.
 
Jo, men jag tycker de är värda lite hyllning. De har servicetänk, är flexibla, bjuder på mat, tidning och varm handduk ombord. Inget tjafs om huruvida vatten ingår eller inte inte. Har det blivit förseningar har jag blivit ombokad på tidigare avgång även fast jag köpt billigaste biljetten och allt detta till det facila priset av 480 kr enkel väg BMA - UME. Tipset är att välja bakre ingången och välja en av platserna där, då det är 2 + 2. Kanske inne om man ska till GOT eller MMX, men på BMA och UME används båda dörrarna. Även @Dr. Miles var nöjd med Malmö Aviation är vi flög tillsammans upp efter GOT-eventet.
 
Även jag gillar Malmö Aviation skarpt, men får sällan anledning att resa med dem. Betraktat som ren flygprodukt tycker jag att den tillhör de absoluta toppskiktet bland inrikesbolag i Europa...



Det enda jag ogillar, som marknadsförare, är väl deras namndifferentiering bland underleverantörerna. Malmö aviation operated by Sverigeflyg operated by Gotlandsflyg känns inte optimalt....

Utan att ha analyserat det närmre tror jag att Malmö Aviation idag är ett så etablerat varumärke, att inte blekingeborna byter till SAS för att man målar om flygplanen från "Blekingeflyg".



SAS går rätt väg när man numera, konsekvent, marknadsför sina flygningar som SAS, oavsett om de flygs av Jet time, Blue1 eller annan...



Jag kan inte låta bli att se en möjlighet till framtida codeshare på BMA-AUH med Etihad, som med t.e.x lilla regionalbolaget Darwin i Schweiz eller Air Baltic från Riga. Den sistnämnda kommer flyga samma flygplanstyp i CS100/300.
 
Back
Top