Senaste nytt

Maldiverna i Maj, söker tips till HoneyMoon

Axxo

Medlem
Hej!

Jag lyckades boka in TK business från Sverige med familjen till maldiverna nästa år i maj. (7-12 maj - 5 nätter)

Söker nu lite tips :)

Har någon varit I maldiverna i maj? Tror ni fortfarande är vädret är ok? (har läst att det är då regn perioden börjar)

Har ni tips på bra hotel?
Våra önskemål:
- Barnvänligt (Dottern är 2 år)
- All inclusive (buffer)
- Nära Male (Ej sjöplan)
- Gärna en större ö med mycket aktiviteter ( ej för liten)
- Budget 10 000 kr per dag / 50 000 kr - Är detta rimligt?
- Helst 2 rum men absolut inget krav, bor hellre på bättre hotel (när man lägger dottern tidigare)

Har kollat lite på HardRock Cafe men jag tror inte dom har så många all inclusive buffer, men kan ha fel?

Velassaru som finns via SLH bör kunna vara ett alternativ men det är inte en så stor ö. Tror inte de har all inclusive dock men helpension.

Oftast ungefär som all inclusive men exkl måltidsdryck och exkl. gratis dricka/glass/snacks mellan måltiderna. Men skiljer mycket så där får man läsa på vad som gäller enskilt hotell.

Maj är en lite ostadig månad vädermässigt, det måste ni vara med på. Det kan regna och blåsa även om det inte är kallt. Fuktigt är det också oftast.

Vill inte avskräcka men ni måste ha en realistiskt bild så ni inte blir besvikna om ni skulle ha otur.

Last edited:
Hej,
Ok, tack för svar!
Jag kunde inte hitta några biljetter i April (var där i april senast). Detta var det ända jag kunde hitta. Vet att det är lite risky.
Tror du Maj är bättre än Augusti? Mina föräldrar var där i augusti och det var bra enligt dom.

Både april och augusti är bättre men marginellt. Sista mån efter eftersäsong resp första före försäsong, eller nåt sånt.

Är det sol och värme strikt man är ute efter så är t.ex Sydeuropa den tiden på året säkrare vädermässigt och troligen mer ekonomiskt. Men å andra sidan kan man nog göra fynd på maldiverna då pga lågsäsong, man ska bara ha realistiska förväntningar på vädret. Bilderna du ser från maldiverna i reklamen är inte tagna den tiden på året om man säger så.

Har man tur så får man i princip lika fint väder som högsäsong men fuktigare. Har man otur så regnar/blåser det till och från men är aldrig kallt. Klarblå himmel är det oftast inte utan oftast växlande molnighet eller molnigt.

Last edited:
Tack för alla tips, jag kollade igenom alla och vi kom fram till att boka - OBLU SELECT Sangeli

Någon som bott där ? :)

Jag fick en bättre deal när jag kontakta hotellet direkt utan hotels.com

Både april och augusti är bättre men marginellt. Sista mån efter eftersäsong resp första före försäsong, eller nåt sånt.

Är det sol och värme strikt man är ute efter så är t.ex Sydeuropa den tiden på året säkrare vädermässigt och troligen mer ekonomiskt. Men å andra sidan kan man nog göra fynd på maldiverna då pga lågsäsong, man ska bara ha realistiska förväntningar på vädret. Bilderna du ser från maldiverna i reklamen är inte tagna den tiden på året om man säger så.

Har man tur så får man i princip lika fint väder som högsäsong men fuktigare. Har man otur så regnar/blåser det till och från men är aldrig kallt. Klarblå himmel är det oftast inte utan oftast växlande molnighet eller molnigt.
Tack!
Du har helt rätt, vi är inställda på att det kan regna lite då och då. Hoppas dock inte det regnar under hela dagarna :) Vi vill gärna till maldiverna och det här var den ända datumen vi kunde boka med poäng i business. Fördelen är att det är lite billigare nu.

Finns även SAii Lagoon Maldives, Curio Collection by Hilton.
De ligger i samma område som HardRock, och erbjuder All-inclusive. Dock osäker på utbudet i de olika restaurangerna.
Kikade på detta men det var fullt.

Toppen