Senaste nytt

Malaysia oktober/november 2022 - tips?

Brandten

Medlem
Tack för denna tråd vi åker till Malaysia i 2 veckor from mitten av mars. verkar delade meningar om langkawi, någon som vet hur vädret är på östkusten i mars? Vi vill ha rent vatten, fint väder, hyfsat oexploaterad resmål men samtidigt möjlighet till hög standard på hotell. Tänkte köra några dagar i KL och ytterliggare 2 stopp under resans gång tacksam för tips om ”resrutt”. Hur är loungen plaza premium lounge, visst är det den enda loungen som man har access till om man reser med Turkish i business och SAS guld
Du verkar kunna flyga Ryanair eller vad som helst för den loungen.

"
We would like to share that Plaza Premium Lounge provides services to all depart and transit travelers, regardless of airline or class of travel with certain amount of fees payable.

We will suggest you to refer back to the respective Airline for the complimentary access enquiry.
"

Gällande Langkawi tittade vi på det först men beslutade oss rätt sent för Penang och tyckte det var bra. Kommer inte ihåg varför vi valde bort det men tror att vi kände att det var väldigt turistigt när vi läste på." Alla" drar dit.... På Penang hörde vi en annan familj på en vecka som pratade svensk :)

Vi åker med en 9-åring så av hotellen vs budget hittade vi inget på Langkawi utan tyckte Golden Sands pga pooler och vattenland var bra. Maten sådär men desto bättre på grann/systerhotellet Shangri-La Rasa.

Ta Grab överallt. Sjukt billigt och bra app.
 

Brandten

Medlem
Incheckat och klart i Kuala Lumpur. Våra förbokade platser 2D/G/E var ersatta med spridda platser. Man knackade in någon ändring pga överbokad business class och vips var vi tillbaka på raden. Han frågade om mitt Miles & Smiles Elite nummer för att lägga poängen på men jag bad honom lägga in mitt eurobonus istället.

Borde inte ge några poäng denna resa så undrar vad han menade.
 
Toppen