Jo, så långt tror jag vi kollektivt kommit fram till tidigare också, men frågan kvarstod då om man fick poäng för ny klass eller för ursprungsklassen. Eftersom mina båda bud gick igenom kan jag kolla läget imorgon.
Fick igenom båda, fick bekräftelse per mail 72 timmar innan avfärd på ena benet, den andra stod som "waitlist" fram till 24 timmar innan avfärd då den blev confirmed även den. Fick aldrig något mail om andra benet.
Kan svara kring bokningsklass och poäng vid uppgradering. Fick mycket riktigt klass P, och poäng därefter. Krediterade till EB och fick poäng enligt klass P, dvs. 100% med 300 poäng som minimum, alltså 800+300 poäng för ARN-VIE-GRZ. Så klart bättre än de 25% som W hade gett vilket jag var bokad i.
Kan svara kring bokningsklass och poäng vid uppgradering. Fick mycket riktigt klass P, och poäng därefter. Krediterade till EB och fick poäng enligt klass P, dvs. 100% med 300 poäng som minimum, alltså 800+300 poäng för ARN-VIE-GRZ. Så klart bättre än de 25% som W hade gett vilket jag var bokad i.
Eller, beror lite på vilken situation man är i tycker jag: för mig inte värt, då jag är star gold och hade förbeställt varm frukost, så behövde varken prio boarding, business check in eller C servering. Men alltid skönt med garanterat ledigt säte bredvid och lugnare kabin generellt med mer personlig service. Men "värdet" kan nog diskuteras, 1100 poäng är ju inget man baxnar av.