Lunar och SAS lanserar betalkort med EuroBonus-poäng

toer00 skrev:Iofs inte samma poängintjäning som kreditkortet men utmärkt som ett komplement och att kunna få poäng på vardagsinköp utan att hela tiden använda kreditkortet och nu när jag pga av stora köp i slutet av förra månaden, inte kan använda SAS MC innan dessa ”värkt ut”…så är ett ”vanligt debetkort” bra att ha! Mitt vanliga bankkort ger 0 poäng per 100 Kr…Klicka för att utvidga...
Tips till dig:

Skippa ditt betalkort hos banken, och välj ett gratis i stället någon annan stans.

Dumpa din bank där internetbank kostar. Varför betala för något som man kan få gratis...
 
Måste man skaffa ett fysiskt kort för att tjäna Eurobonuspoäng? Jag är nöjd med det virtuella Lunar Eurobonus-kortet, men varje gång jag kollar intjänade poäng så omdirigeras jag till sidan där det står:

"Nästan där

Slutför dessa steg för att börja tjäna SAS Eurobonus-poäng med Lunar

(Checkmark) Aktivera SAS Eurobonus Lunar

(Checkmark) Anslut konto

(Ingen checkmark) Skaffa kortet. Beställ ditt SAS Eurobonus Lunar-kort. Du kan välja mellan ett fysisk kort eller ett digitalt".



Jag gjorde ett köp idag (som förvisso fortfarande står som reserverat) men mitt Eurobonus-saldo är noll och det står "Inga transaktioner än" på listan över Eurobonusgrundande transaktioner i Lunar-appen.
 
Budgetresenär skrev:Måste man skaffa ett fysiskt kort för att tjäna Eurobonuspoäng? Jag är nöjd med det virtuella Lunar Eurobonus-kortet, men varje gång jag kollar intjänade poäng så omdirigeras jag till sidan där det står:"Nästan därSlutför dessa steg för att börja tjäna SAS Eurobonus-poäng med Lunar(Checkmark) Aktivera SAS Eurobonus Lunar(Checkmark) Anslut konto(Ingen checkmark) Skaffa kortet. Beställ ditt SAS Eurobonus Lunar-kort. Du kan välja mellan ett fysisk kort eller ett digitalt".Jag gjorde ett köp idag (som förvisso fortfarande står som reserverat) men mitt Eurobonus-saldo är noll och det står "Inga transaktioner än" på listan över Eurobonusgrundande transaktioner i Lunar-appen.Klicka för att utvidga...
Nej, digitalt räcker. Om transaktionen är reserverad så får du inga poäng. Poäng får du givetvis bara på transaktioner som gått igenom.
 
Jag får poängen direkt vid köp.



//uploads.tapatalk-cdn.com/20240626/7376aa6e2b46ec1a82845d0abbe62c72.png



//uploads.tapatalk-cdn.com/20240626/c5b10f85b2cbe1d29dcb02636596479c.png
 
Ni som valde att beställa ett fysiskt kort, hur lång tid tog det innan ni hade möjlighet att göra online-köp? Dök kortuppgifterna upp direkt i appen eller fick ni vänta tills kortet kom i brevlådan?
 
Budgetresenär skrev:Ni som valde att beställa ettfysisktkort, hur lång tid tog det innan ni hade möjlighet att göraonline-köp? Dök kortuppgifterna upp direkt i appen eller fick ni vänta tills kortet kom i brevlådan?Klicka för att utvidga...


Kortet kom på några dagar, tror kortuppgifterna fanns direkt. Men varför inte ta ett virtuellt medans du väntar?
 
Mattias Holmén skrev:Kortet kom på några dagar, tror kortuppgifterna fanns direkt. Men varför inte ta ett virtuellt medans du väntar?Klicka för att utvidga...
Allt jag ville var att få ett virtuellt Eurobonus-kort så jag beställde ett enligt instruktionerna i appen. Det visade sig att jag fick inga Eurobonuspoäng när jag använde kortet och jag blir påmind om att slutföra steg 3 (skaffa virtuellt eller fysiskt kort) varje gång jag kollar mitt Eurobonussaldo i Lunar-appen. Igår ringde jag supporten och frågade vad som försiggick och då visade det sig att jag har fått ett vanligt (icke-Eurobonus) kort! De kunde inte byta kort åt mig och bad mig beställa ett virtuellt Eurobonus-kort på nytt i appen, men gör jag det så påtvingas jag att uppgradera mitt abonnemang och betala en månatlig kostnad (utöver Eurobonus-avgiften). Givetvis lovade de att ringa tillbaka senare under samma dag, vilket de så klart inte gjorde. Jag kan tillägga att de var inte sena med att dra Eurobonus-avgiften, inga problem där alltså... Jag behöver göra ett större inköp snarast så det brinner lite i knutarna.
 
Budgetresenär skrev:Allt jag ville var att få ett virtuellt Eurobonus-kort så jag beställde ett enligt instruktionerna i appen. Det visade sig att jag fick inga Eurobonuspoäng när jag använde kortet och jag blir påmind om att slutföra steg 3 (skaffa virtuellt eller fysiskt kort) varje gång jag kollar mitt Eurobonussaldo i Lunar-appen. Igår ringde jag supporten och frågade vad som försiggick och då visade det sig att jag har fått ett vanligt (icke-Eurobonus) kort! De kunde inte byta kort åt mig och bad mig beställa ett virtuellt Eurobonus-kort på nytt i appen, men gör jag det så påtvingas jag att uppgradera mitt abonnemang och betala en månatlig kostnad (utöver Eurobonus-avgiften). Givetvis lovade de att ringa tillbaka senare under samma dag, vilket de så klart inte gjorde. Jag kan tillägga att de var inte sena med att dra Eurobonus-avgiften, inga problem där alltså... Jag behöver göra ett större inköp snarast så det brinner lite i knutarna.Klicka för att utvidga...
Jag har liknande problem, har ett Ultimate kort och även ett Eurobonuskort båda virtuella. Jag betalar med det virtuella EB kortet 2-3 gånger nu men ser absolut inga poäng likt hur andra användare ser i sina transaktioner.....
 
simon_says91 skrev:Jag har liknande problem, har ett Ultimate kort och även ett Eurobonuskort båda virtuella. Jag betalar med det virtuella EB kortet 2-3 gånger nu men ser absolut inga poäng likt hur andra användare ser i sina transaktioner.....Klicka för att utvidga...
Men beställde du ett fysiskt eller virtuellt Eurobonus-kort? Jag funderar på att beställa ett fysiskt kort (och lägga det i en byrålåda) ifall problemet är relaterat till beställning av virtuella kort.
 
Budgetresenär skrev:Menbeställdedu ett fysiskt eller virtuellt Eurobonus-kort? Jag funderar på att beställa ett fysiskt kort (och lägga det i en byrålåda) ifall problemet är relaterat till beställning av virtuella kort.Klicka för att utvidga...
Beställde bara virtuellt, menar du att det hänger på att man måste ha ett fysiskt kort för att få in poäng...... ?
 
El0 skrev:Bara virtuellt här, får poäng.Klicka för att utvidga...
Vart i appen ser du det? Tänker så vi utesluter alla parametrar, jag kollar transaktioner och ser det så här. Men detta är väl senaste 3 dagarna.



1719657901143-png.154386
 
simon_says91 skrev:Vart i appen ser du det? Tänker så vi utesluter alla parametrar, jag kollar transaktioner och ser det så här. Men detta är väl senaste 3 dagarna.Visa bifogad bild 154386Klicka för att utvidga...
Besvarar den själv, fick gå in via Utforska -> Produkter -> SAS Eurobonus.



Och väl där hittar jag poängen per transaktion.... Varför ser man inte detta på förstasidan vid "transaktioner"
 
simon_says91 skrev:Besvarar den själv, fick gå in via Utforska -> Produkter -> SAS Eurobonus.Och väl där hittar jag poängen per transaktion.... Varför ser man inte detta på förstasidan vid "transaktioner"Klicka för att utvidga...
Precis; helt eländigt gränssnitt.......
 
10K första skulle ju få dubbel välkomstbonus, någon som vet om det går att se om man kom med eller inte?
 
Back
Top