Vänta nu lite innan vi hoppar på LH lokalt i SIN, det kan finnas en annledning här.....
Tidigare jobbade jag på ett mega-bolag med 300.000 anställda. Vi reste en del inom bolaget och hade en del "special fares" mellan destinationer som vi frekvent reste mellan; både med en upfront rabatt och en årligen volym rabatt.
Dessa gick enbart att boka via CORP resbyrå. Så, jag har vid tillfällen stått på flygplatser i samma syfte som Majer beskriver, och det finns ingen "fare information" som bolaget kan räkna om biljetten. Det skulle bara resbyrån kunna göra.
Frågan är; har Majers arbetsgivare specialpris kanske?
Oavsett; det är alltid svårare om man reser på CORP fares, agenterna på flygplatsen har inte all informationen alltid.
Det var något sådant jag hade önskat att man gjorde i SIN. Att betala hela fare difference mellan min H-Economy och J-Business låter inte brukligt eftersom jag uppgraderar vid incheckning.Fast normalt sett så gör ju inte LH någon recalculation när man uppgraderar vid incheckning. De gånger jag frågat har jag direkt blivit erbjuden ett fast pris på mellan €400-550, beroende på sträcka. Jag har svårt att se att de skulle göra en sådan omräkning på stående fot, utan det är nog mer ett fast pris på uppgradering i mån av plats.
Det kan ju vara så även om det låter konstigt att man inte erbjuder detta på en storflygplats som SIN.Senator skrev:Frågan är kanske om just i ICN att man har "Upgrades for Cash" och man inte har detta från SIN.
Jag ska ha detta i åtanke framöver, alltså inte förutsätta att det alltid går att köpa en uppgradering.Senator skrev:Oavsett; det är alltid svårare om man reser på CORP fares, agenterna på flygplatsen har inte all informationen alltid.