Senaste nytt

Lufthansa Segment?

Märta

Medlem
Fick erbjudandet att få behålla Senator kortet fram till 2026 om jag gör 6 segments med Lufthansa grupp innan sista nov 24. Ursäkta för en som inte vet, ett segment är det en start, eller är det de starter man gör för att komma till resmålet? Reggas starterna direkt hos LH eller måste jag göra något själv? Finns det några fallgropar iom att jag har Eurobonus?
Kan man se direkt via appen att segmenten har reggats?

Från Lufthansas FAQ om segmentfrågan;
"Flight segments are defined from the following example: Booking from Oslo to Rome which has a stopover or connecting flight from Frankfurt so actually goes Oslo-Frankfurt-Rome = 2 segments towards the challenge requirements."

Dvs - om man inte har resor inplanerade innan november är knepet att hitta en resa med 2 stopp på både utresa och hemresa.
Hur man går till väga för att hitta dessa resor och övriga frågor du har finns förmodligen besvarade under tråden "Miles & More Segement run".

Notera att du måste ha din M&M status i bokningen, du kan inte lägga in någon annan status om du vill att detta ska gälla.
Du kommer inte se någon stans om du uppfyllt 6 flighter, det får man ha koll på själv. Efter sista november kommer de sedan gå igenom alla som har gjort denna matchning och kontrollera om man uppfyller kravet på antal flighter.

Tips också att kika här för tips

En sak jag noterat är att det gick ca en vecka att få status match godkänt (27 Jun). När jag loggar in på mitt M&M konto däremot så står det att status match godkändes 4e September. Nu har jag ju bekräftelse från somras men lite nojig blir man över alla segment som flögs mellan dessa två datum.

En sak jag noterat är att det gick ca en vecka att få status match godkänt (27 Jun). När jag loggar in på mitt M&M konto däremot så står det att status match godkändes 4e September. Nu har jag ju bekräftelse från somras men lite nojig blir man över alla segment som flögs mellan dessa två datum.
Jag har fått samma meddelande också daterat den 4e September. Som jag tolkar det är det mer en påminnelse om challenge. Min matchning godkändes 8e Juni. Men man hade ju önskat att det framgick lite tydligare.

Jag har fått samma meddelande också daterat den 4e September. Som jag tolkar det är det mer en påminnelse om challenge. Min matchning godkändes 8e Juni. Men man hade ju önskat att det framgick lite tydligare.
Det udda är att jag hade en bokning med LH innan detta där jag inte kunde ändra säte som jag ville, nu efter att detta kommit upp på M&M så kan jag däremot det. Detta understryker förstås nojan men hoppas det är ett sammanträffandet.

Det udda är att jag hade en bokning med LH innan detta där jag inte kunde ändra säte som jag ville, nu efter att detta kommit upp på M&M så kan jag däremot det. Detta understryker förstås nojan men hoppas det är ett sammanträffandet.
Kanske ändå värt att dra iväg ett meddelande och få bekräftat att din challange registrerats korrekt då?

Jag ska göra mina flygningar om två veckor så därav är ju inte jag orolig.

Toppen