Senaste nytt

Lufthansa Revenue biljett - Dubbelbokning

Axxo

Medlem
Hej,

När jag och min vän skulle flyga till Bukarest från Frankfurt i helgen så hade jag och min vän bokat platser bredvid varandra. Detta var inget vi betalade extra för.

När vi väl steg på planet så visade det sig att två andra passagerare satt på våra säten. Vi frågade snällt om dom det var deras säten och det visade sig att dom hade samma sätes nummer som oss.. Jag frågade kabin personalen men dom visste inte varför det hade blivit så. Därav var vi tvungna att sitta på andra platser.

Lite tråkigt men vi överlevde. Har detta hänt er någon gång? Kan man få ersättning för detta?

Hej,

När jag och min vän skulle flyga till Bukarest från Frankfurt i helgen så hade jag och min vän bokat platser bredvid varandra. Detta var inget vi betalade extra för.

När vi väl steg på planet så visade det sig att två andra passagerare satt på våra säten. Vi frågade snällt om dom det var deras säten och det visade sig att dom hade samma sätes nummer som oss.. Jag frågade kabin personalen men dom visste inte varför det hade blivit så. Därav var vi tvungna att sitta på andra platser.

Lite tråkigt men vi överlevde. Har detta hänt er någon gång? Kan man få ersättning för detta?
Händer rätt ofta ändå, blir ännu roligare när 3 personer har samma plats.

Flygbolagen friskriver sig oftast för detta då man inte är garanterad en specifik plats och alltid kan hamna på en annan plats än den du valt.
Hade due däremot betalat för en plats du knte får kan du reklamera detta och få tillbaka den kostnaden åtminstone.

Det håller jag inte med om, väldigt ovanligt att man får nya platser ombord (kanske har jag haft tur eller du otur?).
OK, ofta är kanske fel ord att använda, men på mina flighter jag gjort så har jag själv sett det ett antal ggr och även råkat ut för det själv.
Det händer trots allt lite då och då, är inte superovanligt.

Toppen