Senaste nytt

Lufthansa First - Vad är bästa combon - Equipment och lounge

samet

Medlem
Jag skall åka en enkel till asien. Har flexibla datum och resmålet är Bangkok men tar gärna en mellanlandning.

Sitter och tittar på Lufthansa First.
Nu behöver jag er proffshjälp.

A340, A380 och B747-8i
Frankfurt med First Terminal eller Munchen med First lounge.

Vilken maskin är "bäst" ?

Är Terminalen så mycket bättre att det motiverar att flyga med den maskin som inte är "bäst" ?

Skulle uppskatta lite vägledning här.

747-8 är min favorit, öppnare och rymligare kabin känns det som. 2A eller 2K ger väldigt bra privacy.

Om det är första gången, kan du inte routa så att du får lite tid i både Munchen och Frankfurt på utresan? Första planet till MUC, 2h där, sedan vidare till FRA och 3h i FCT. Eller tvärt om.

Bäst och bäst - jag tror du blir nöjd med oavsett bad du väljer!

Även om jag personligen föredrar att flyga via FRA för att FCT, och sedermera flyga B747 - så jade jag fortfarande varit supernöjd med allt annat.

FCL är bra. Kabinerna är desamma på alla flyg. Mao säger jag - välj det som passar dig bäst tidsmässigt :)

Säte 1A eller 1K på 747-8 är trevligast i mitt tycke. Det är t.ex. inget spring längst fram. FCT är speciell men FCL i MUC har grym utsikt och terass. MUC är dessutom trevligare som flygplats du kan få bil på MUC också om du landar med anslutningsflyg samma dag på apron. Dock går väl alla 747-8 från FRA.

Toppen