Senator
Moderator
Sammanfattning kabiner/flygplan
Flygplan:
A330-300 enbart Frankfurt har denna med First
A340-600 både Munchen och Frankfurt
A380-800, idag bara Frankfurt men från S18 (slutet av mars-18) kommer 5 av 14 placeras i Munchen. Annonserade rutter är LAX och PEK till min vetskap
B747-8i, enbart Frankfurt
A350-900/A340-300/B747-400 har inte First.
Stol/säng:
Exakt samma på alla
Konfigurering:
A330/340/380 har:
1-2-1
1-2-1
två rader
B747-8i har
1-1
1-1
1-2-1
tre rader
Markanta skillnader i kabinen:
A330/340 tycker jag kan känns lite trångt med hatthyllorna samt toaletterna är väldigt små
B747-8i känns mycket luftigare då alla har skåp längre bak i kabinen, samt att galley är bakom stolarna. Bästa stolen på Lufthansa F i mitt tycke är 1A på en B747-8i
A380 har jag ingen erfarenhet av
Vad skiljer sig mellan Munchen och Frankfurt?
Bortser man från First Class Terminal och den 1-5 min bilresan till flyget anser jag att First från Munchen är bättre av två skäl:
Catering
Kabinpersonalen som jag tycker är långt bättre
Flygplan:
A330-300 enbart Frankfurt har denna med First
A340-600 både Munchen och Frankfurt
A380-800, idag bara Frankfurt men från S18 (slutet av mars-18) kommer 5 av 14 placeras i Munchen. Annonserade rutter är LAX och PEK till min vetskap
B747-8i, enbart Frankfurt
A350-900/A340-300/B747-400 har inte First.
Stol/säng:
Exakt samma på alla
Konfigurering:
A330/340/380 har:
1-2-1
1-2-1
två rader
B747-8i har
1-1
1-1
1-2-1
tre rader
Markanta skillnader i kabinen:
A330/340 tycker jag kan känns lite trångt med hatthyllorna samt toaletterna är väldigt små
B747-8i känns mycket luftigare då alla har skåp längre bak i kabinen, samt att galley är bakom stolarna. Bästa stolen på Lufthansa F i mitt tycke är 1A på en B747-8i
A380 har jag ingen erfarenhet av
Vad skiljer sig mellan Munchen och Frankfurt?
Bortser man från First Class Terminal och den 1-5 min bilresan till flyget anser jag att First från Munchen är bättre av två skäl:
Catering
Kabinpersonalen som jag tycker är långt bättre