Hej,
Brukar några gånger per år flyga award trips inom Europa i C-klass (egentligen enda gången jag flyger det, då jag annars inte tycker det är värt det). Vet att business inom Europa inte är vad det en gång varit, och många här hävdar att det är bortkastade poäng osv. Nu har det praktiska anledningar dock, då det ofta blir weekends med sambon och flyga längre bort är inte aktuellt då vår barn fortfarnade är små och barnpassning passar bäst över typ en weekend.
Oavsett vad uppskattar jag ändå det lilla med business class inom europa och tycker det är rätt trevligt att komma iväg med sambon och få flygresan något trevligare än vad vi är vana vid. Genom åren har vi flygit flera av de olika bolagen, Swiss, LOT, Brussels och SAS. Inte helt oväntat sticker ju Swiss ut här med både service och mat (varm mat till och med!) men måste också säga att jag är positivt överraskad av LOT som levererat varje gång och fått oss att känna oss väldigt omhändertagna.
Denna vintern/våren är jag lite inne på att vi ska ta oss ner till Sevilla i typ mars/april. En stad jag länge velat se. Det finns rätt bra flyg ner från GOT (som jag alltid flyger från) men den här gången hittar jag bara Lufthansa. När det gäller just Lufthansa och deras business inom europa har jag läst en hel del skräckhistorier om hur mat och service kan vara i det närmaste värdelöst och business class mer eller mindre är bortkastade pengar (eller poäng) i mitt fall. Tydligen något besparingsprogram på in-flight service inom lufthansa?
Stämmer detta, och hur illa är det egentligen? Å ena sidan ska man såklart inte låta flygbolaget avgöra huruvida man ska till ett resmål eller inte - då resmålet i sig är huvudsyftet, men jag uppskattar verkligen när flygresan i sig är lite guldkant och blir lite fundersam på om jag ska välja ett annat resmål där det går att hitta en fin kombination med t.ex Swiss istället.
Vol
Brukar några gånger per år flyga award trips inom Europa i C-klass (egentligen enda gången jag flyger det, då jag annars inte tycker det är värt det). Vet att business inom Europa inte är vad det en gång varit, och många här hävdar att det är bortkastade poäng osv. Nu har det praktiska anledningar dock, då det ofta blir weekends med sambon och flyga längre bort är inte aktuellt då vår barn fortfarnade är små och barnpassning passar bäst över typ en weekend.
Oavsett vad uppskattar jag ändå det lilla med business class inom europa och tycker det är rätt trevligt att komma iväg med sambon och få flygresan något trevligare än vad vi är vana vid. Genom åren har vi flygit flera av de olika bolagen, Swiss, LOT, Brussels och SAS. Inte helt oväntat sticker ju Swiss ut här med både service och mat (varm mat till och med!) men måste också säga att jag är positivt överraskad av LOT som levererat varje gång och fått oss att känna oss väldigt omhändertagna.
Denna vintern/våren är jag lite inne på att vi ska ta oss ner till Sevilla i typ mars/april. En stad jag länge velat se. Det finns rätt bra flyg ner från GOT (som jag alltid flyger från) men den här gången hittar jag bara Lufthansa. När det gäller just Lufthansa och deras business inom europa har jag läst en hel del skräckhistorier om hur mat och service kan vara i det närmaste värdelöst och business class mer eller mindre är bortkastade pengar (eller poäng) i mitt fall. Tydligen något besparingsprogram på in-flight service inom lufthansa?
Stämmer detta, och hur illa är det egentligen? Å ena sidan ska man såklart inte låta flygbolaget avgöra huruvida man ska till ett resmål eller inte - då resmålet i sig är huvudsyftet, men jag uppskattar verkligen när flygresan i sig är lite guldkant och blir lite fundersam på om jag ska välja ett annat resmål där det går att hitta en fin kombination med t.ex Swiss istället.
Vol