Senaste nytt

Lufthansa Business Class (747-8i) vs SAS Business Class A330

Slänger in en bonusfråga dock... skulle ni anse det värt att lägga 6400:- ur egen ficka att uppgradera från Premium Eco till Business?.

När du säger uppgradera är det via MyOffer?
Är poängen viktiga? ( dum fråga här ;D )
Var samlar du poäng?

Enligt en lista på FlyerTalk så
Y, B and M will be rebooked to G
U, H, Q and V will be rebooked to E
W, S, T, L, K and X will be rebooked to N

Men att Business KAN ( jag vet inte säkert ) bokas in i P eller Z.

Här kan du se olika klasser för Lufthansa Where to Credit | Where to Credit Lufthansa Flights

Poängen är egentligen inte superviktiga... har fått ett guldkort av en vänlig bekant som är diamantkund... min intjänande period går ut 1/5 och har 70 000 poäng c,a till DIamant... Så kommer inte kunna komma upp någon nivå ändå. Komforten är det viktiga skulle jag säga.

Är det ett dagflyg hade jag stannat i premium eko. Är det nattflyg hade jag lagt pengarna på uppgradering till business.
Jag brukar få riktigt bra service på Lufthansas business de gånger jag flyger där bak, men så brukar jag också av oklar anledning få "HNCO SK*G" som status på boardingkorten.

Jag hade sparat in ifall du inte har ryggproblem eller liknande. Var själv i liknande sits för några månader sedan när BA ville ha 7000 för PremiumEko -> Business på Baltimore-London.

Man kan få en rätt lyxig hotellnatt nere på backen för 7k.

Håller med ovanstående. Inte värt så mycket pengar, om du inte ska jobba direkt när du landar eller liknande.

Har rest 747-8i med LH nyligen (övervåningen) och störde mig på:
* Ofrivilligt tåflirtande med grannen (hände flera gånger)
* Obekväm stol i ligg-läge. Hade en kulle under rumpan så var tvungen att ligga med ryggstödet lite upplutat (vilket iofs gick bra)
* Ljud! Väldigt mycket surrande i den kabinen (från själva planet alltså)
* Golvet och därmed stolen gungar varje gång någon går förbi
* Jag (187cm) var cirka 5cm för lång i liggläge, kunde inte ligga utsträckt.

Har inte prövat premium eco men över 6000kr och ändå inte bli helt nöjd? Nä, så mycket pengar har jag inte.

Har för övrigt alltid varit nöjd med SAS, förutom att skärmen krånglat ett par gånger.

Toppen