Jag gjorde en bokning med Lufthansa i klass P från Madrid via Munchen till Köpenhamn den 9/1.
Jag betalade med mitt Master Premium då det nu är kampanj för nya kortsinnehavare (dubbla poäng).
Jag fick bekräftelse på biljetten med PNR och Etix.
Jag kunde se raden i transaktioner tidigare (reserverat belopp).
Häomdagen skulle jag se om poäng var inne, då är raden borta.
Idag ringde jag Mastercard för att kolla vad som händer, de bekräftar de fick den digital "frågan" från LH på ett köp om given summa. och att de gav ok på den.
Efter det har LH inte genomfört själva betalningen.
Nu till frågorna:
- Ska jag vara orolig? Jag kan fortfarande gå in och kolla på min bokning, ändra sittplats osv.
- Hur lång tid kan det tänkas ta innan de gör själva dragningen?
Detta är sista delen i en hemresa (åker till Tenerife via LHR/MAD med BA/IB, sedan IB TCI-MAD och dagen efter med LH sista delen, så jag vill inte riskera att stå där kl 7:25 på morgonen med skägget i brevlådan.
Har någon liknande erfarenhet med LH?
Jag betalade med mitt Master Premium då det nu är kampanj för nya kortsinnehavare (dubbla poäng).
Jag fick bekräftelse på biljetten med PNR och Etix.
Jag kunde se raden i transaktioner tidigare (reserverat belopp).
Häomdagen skulle jag se om poäng var inne, då är raden borta.
Idag ringde jag Mastercard för att kolla vad som händer, de bekräftar de fick den digital "frågan" från LH på ett köp om given summa. och att de gav ok på den.
Efter det har LH inte genomfört själva betalningen.
Nu till frågorna:
- Ska jag vara orolig? Jag kan fortfarande gå in och kolla på min bokning, ändra sittplats osv.
- Hur lång tid kan det tänkas ta innan de gör själva dragningen?
Detta är sista delen i en hemresa (åker till Tenerife via LHR/MAD med BA/IB, sedan IB TCI-MAD och dagen efter med LH sista delen, så jag vill inte riskera att stå där kl 7:25 på morgonen med skägget i brevlådan.
Har någon liknande erfarenhet med LH?