Senaste nytt

Lufthansa öppnar upp lounger sakta men säkert

Robert flysas

Moderator
Först ut är Frankfurt och München som öppnar igen tisdagen den 2 juni. I Frankfurt är det Senator Loungen vid terminal 1A. För att få tillgång till loungen krävs: Miles & More Senator status, Star Alliance Gold status, Businessclass biljett eller Miles & More Frequent Flyer status.

I München är Lufthansa Business Lounge i terminal 2A öppen. Samma regler gäller där.

Det kommer vara mycket begränsat sortiment när det gäller mat och dryck.
 
Last edited:

John Rambo

Medlem
Jag vart precis i Frankfurt; detta var den enda loungen som vart öppen. Tyvärr helt stängt i samtliga PP lounger.
Det verkade vara lite halv-hårt tryck på Loungen och folk som ville in fick köa och vänta på att andra skulle lämna.
För övrigt en jävla massa folk på flygplatsen, och alla i Terminalen fick dela på 2 restauranger, där köerna var oerhört långa.
 

Robert flysas

Moderator
Jag vart precis i Frankfurt; detta var den enda loungen som vart öppen. Tyvärr helt stängt i samtliga PP lounger.
Det verkade vara lite halv-hårt tryck på Loungen och folk som ville in fick köa och vänta på att andra skulle lämna.
För övrigt en jävla massa folk på flygplatsen, och alla i Terminalen fick dela på 2 restauranger, där köerna var oerhört långa.

Tack för uppdateringen. Min ”like” var för just den infon och inte situationen.
 
Toppen