Lounger som åter öppnat efter Covid

Mats Ottosson skrev:OK tack,finns det fler lounger i ZRH där man som business class passagerare utan annan status kommer in?Klicka för att utvidga...
Ja, men du kanske kan ge lite mer information om du stannar innanför Schengen eller utanför, och hur lång tid du har mellan flighter så går det att ge lite mer specifika råd.

Kommer med SWISS från BKK till ZRH i business och ska vidare med SWISS till MUC i business betydligt senare samma dag. Skulle behöva en bra lounge.

Jeg flyver fra Malmö Airport til Stockholm Arlanda i dag - første jobrejse siden 1. Marts 2020 - hvor jeg sjovt nok også var i Stockholm. Det er i sig noget af en milepæl med første jobrejse siden verden lukkede ned.

Sidst jeg var her var der en lille, men egentlig helt OK tid tidlig indenrigsafgang til Stockholm, SAS café lounge med kaffe og lidt andet. Den er nu plukket helt bort og der er nu lufthavns stole hvor den var. Så noget tyder på at SAS ikke forventer dén kommer tilbage lige foreløbig, desværre. Heldigvis var der åbent i Espresso House, men min SAS Diamond Status er ikke længere til meget brug her.

LarsCph skrev:Jeg flyver fra Malmö Airport til Stockholm Arlanda i dag - første jobrejse siden 1. Marts 2020 - hvor jeg sjovt nok også var i Stockholm. Det er i sig noget af en milepæl med første jobrejse siden verden lukkede ned.Sidst jeg var her var der en lille, men egentlig helt OK tid tidlig indenrigsafgang til Stockholm, SAS café lounge med kaffe og lidt andet. Den er nu plukket helt bort og der er nu lufthavns stole hvor den var. Så noget tyder på at SAS ikke forventer dén kommer tilbage lige foreløbig, desværre. Heldigvis var der åbent i Espresso House, men min SAS Diamond Status er ikke længere til meget brug her.Klicka för att utvidga...

Då är det AmEx som eventuellt kan vara "til brug"/användbart på just Espresso House på MMX.

Har några *A-lounger öppnat, för mig med SAS Guld och TK businessbiljett, på CDG? Det ser inte ut så om jag kollar på lounge finder, men hoppas såklart att den sidan inte är uppdaterad!

Shoreline skrev:Har några *A-lounger öppnat, för mig med SAS Guld och TK businessbiljett, på CDG? Det ser inte ut så om jag kollar pålounge finder, men hoppas såklart att den sidan inte är uppdaterad!Klicka för att utvidga...
Svarar mig själv – Air Canadas Maple Leaf lounge i terminal 2A har öppet. 7.30 - 13.45 dagligen. Inplastat småplock samt allehanda dryck till självservering.

Sir Lemon skrev:OT: Gäller samma ombord Cph-Arn?Klicka för att utvidga...
Jag nöjde mig med Ringi och te för en avgång vid 10-tiden och såg ingen på samma rad som beställde starkvaror. Men menykorten var de samma som på Europaflygningar, med gin & whisky och det nämndes ingenting om att bara delar av kortet var tillgängligt.

Tomas E skrev:Jag nöjde mig med Ringi och te vid en avgång vid 10-tiden och såg ingen på samma rad som beställde starkvaror. Men menykorten var de samma som på Europaflygningar, med gin & whisky och det nämndes ingenting om att bara delar av kortet var tillgängligt.Klicka för att utvidga...
Thanks bro! Ska med 13.10 till Arn och sen blir det häng på Pontus innan GOT. Kan ju alltid köpa mig en GT där.

Snabbrapport från min resa tillbaka från Bangkok till Stockholm på Austrian i söndags -

BKK - Det är nu THAI D-loungen (nyligen renoverade eller någon som vet om det redan var så före pandemin? Glömt att ta en foto på insidan tyvärr) som har öppet, istället för E-loungen:

wp-1641299020333.jpg

VIE - Det är nu servering inne i loungen igen med mat och dryck även alkohol, istället för "snack to go" som fortfarande visas på webbsidan.

Back