Senaste nytt

Lounge som present till flygtokig kompis?

Jalle

Ny medlem
Vi har en god vän som snart fyller jämt och som vi tänkte överraska genom att ta med på en flygtripp i europa med 1 övernattning. Då han är mer eller mindre besatt av flygplan och flygplatser i alla dess former tänkte vi med utgångpunkt köpenhamn, med ett eller några stopp gärna hinna med några mindre vanliga flygplansmodeller/flygbolag, gärna några sköna lounger att hänga några timmar i (med bra utbud av dryck och mat men som inte behöver vara superlyxiga) på vägen och med utsiktsplats över start och landning hade det varit stort plus i kanten! Vad har ni för några förslag på rutt och bra lounger på vägen som kan vara värda ett stopp och som är möjliga att köpa sig in i?

Tack för bra svar, verkar som att London är det hetaste alternativet i dagsläget, dessutom tacksam stad att stanna en natt i. Går det att lösa lounge inträdet på plats och skippa att åka i SAS plus? Oftast är biljetterna dubbelt så dyra och vi behöver inget incheckat bagage etc.

Går det att lösa lounge inträdet på plats och skippa att åka i SAS plus? Oftast är biljetterna dubbelt så dyra och vi behöver inget incheckat bagage etc.
NEJ!!! Eventuellt kan ni köpa en billig SAS Go Light-biljett och lägga PlusGrade bud, men det finns ju risk att budet nekas och då står ni med skägget i tvättkorgen.

Man ska aldrig stirra sig blind på ett pris utan sätta lite värde på det som ingår.
Säg att det skulle kosta 300 kronor att köpa in sig.
Med en Plusbiljett har man gratis tillgång till 4 lounger.
En plusbiljett kostar 1000 kronor mer.
Summa summarum så har man helt plötsligt gått plus 200 kronor!!

Ja, jag vet att om man inte besöker någon av Loungerna eller bara tre av dom!

Man ska aldrig stirra sig blind på ett pris utan sätta lite värde på det som ingår.
Säg att det skulle kosta 300 kronor att köpa in sig.
Med en Plusbiljett har man gratis tillgång till 4 lounger.
En plusbiljett kostar 1000 kronor mer.
Summa summarum så har man helt plötsligt gått plus 200 kronor!!

Ja, jag vet att om man inte besöker någon av Loungerna eller bara tre av dom!

Det går väl bara att köpa sig in i Plaza Premium på LHR, tror jag. Således missar man de tre trevligaste loungerna ifall en PLUS-billjett inte införskaffas.

Toppen