Lounge på Arlanda Terminal 4

inka skrev:Är det ngn alkolholservering på loungen terminal 4? Kan man besöka denna lounge även fast avresa terminal 5 och isf hur lång tid tar det att gå mellan terminalerna?Är denna lounge bättre än Norrsken terminal 5?Finns ngn webbsida för denna terminal 4 lounge?Klicka för att utvidga...

Det är en kopia av Norrsken bara. De bör ha fått sitt alkoholtillstånd nu men är inte hundra.

Räkna med 5-10 minuter med apostlahästarna att gå från de gaterna till övriga i T5 (T4 finns inte längre). Inga problem att gå in i den loungen om du har avgång från andra delar av terminalen.

Ingen hemsida vad jag vet.

inka skrev:Är det ngn alkolholservering på loungen terminal 4? Kan man besöka denna lounge även fast avresa terminal 5 och isf hur lång tid tar det att gå mellan terminalerna?Är denna lounge bättre än Norrsken terminal 5?Finns ngn webbsida för denna terminal 4 lounge?Klicka för att utvidga...
Den finns på prioritypass och de lämnar följande info,

//uploads.tapatalk-cdn.com/20230112/ef9ad78035fdfce5646013ac790967e7.jpg

De har fortfarande ingen alkohol. Jag frågade idag om när de trodde det skulle komma men de visste inte.

Den känns aningen tråkigare än Norrsken och den i 2an, finns ingen anledning att använda den om man inte åker från gate i 4an.

Nytt namn: "Pearl Lounge"

euecasmawrnvufwkqd8v

Vänta på ditt flyg i nya Pearl Lounge

Vid Gate C37 finner man sedan slutet av oktober Menzies nya lounge Pearl. Här kan resenären koppla av och njuta av en kallskuren buffé samt varma och kalla...

favicon_web.svg

www.mynewsdesk.com

jacoph skrev:Nytt namn: "Pearl Lounge"Vänta på ditt flyg i nya Pearl LoungeVid Gate C37 finner man sedan slutet av oktober Menzies nya lounge Pearl. Här kan resenären koppla av och njuta av en kallskuren buffé samt varma och kalla...www.mynewsdesk.comKlicka för att utvidga...
Verkar som om Menzies döpt om alla sina lounger på Arlanda till Pearl... Står fortfarande inget om alkohol på Priority Pass hemsida. Borde finnas på plats nu tycker jag...

Remington Steele skrev:Verkar som om Menzies döpt om alla sina lounger på Arlanda till Pearl... Står fortfarande inget om alkohol på Priority Pass hemsida. Borde finnas på plats nu tycker jag...Klicka för att utvidga...
Fortfarande total radiotystnad kring Premium Plaza?

GOTBound skrev:Fortfarande total radiotystnad kring Premium Plaza?Klicka för att utvidga...

Med undantag för att loungerna nu listas på Plaza Premiums sida och marknadsförs av dem som ”operated by third party” så tror jag inte det går längre. Åtminstone inte just nu.

Förhoppningarna har ju trissats upp väldigt pga rykten om rykten utan riktig substans.

EgOscar skrev:Den känns aningen tråkigare än Norrsken och den i 2an, finns ingen anledning att använda den om man inte åker från gate i 4an.Klicka för att utvidga...
Jag kan hålla med om att utbudet av mat och dryck inte är det mest upphetsande, men vill man ha lite lugn och ro så är det ett betydligt bättre alternativ än Norrsken som för det mesta är rätt så full och verkligen inte avkopplande. De gånger jag besökt denna lounge så har det varit max 3 andra gäster där, så det har varit väldigt tyst och skönt.

Thornado skrev:Jag kan hålla med om att utbudet av mat och dryck inte är det mest upphetsande, men vill man ha lite lugn och ro så är det ett betydligt bättre alternativ än Norrsken som för det mesta är rätt så full och verkligen inte avkopplande. De gånger jag besökt denna lounge så har det varit max 3 andra gäster där, så det har varit väldigt tyst och skönt.Klicka för att utvidga...
Helt enlig. Som jag ser det är det för lugn eller kanske för utsikt över plattan som man skulle välja denna lounge framför Norrsken. Toaletterna är också fräschare i Pearl (de är ju otroligt underdimensionerade på Norrsken)

Hade ett SAS-flyg idag (söndag 16.40) som avgick från C gate, så passade på att testa Pearl Lounge T4. Kan tyvärr meddela att det inte finns alkohol ännu. Stod att det ”for now” är en alkoholfri lounge. Frågade inte personal om status på tillstånd. Verkar vara på gång iallafall.

Men måste säga att det var väldigt lugnt och skönt, kanske jag och 5 personer till. Fräscha toaletter. Mat och snacks var väl sådär, men personligen värderar jag lugn & ro högt. Kommer definitivt att besöka igen om jag har flyg från C gate.

Då jag genom jobbet i dag flyger de röda med avgång från en C gate tänkte jag testa. Men var lapp på dören med hänvisning till Lougen vid gate 1. Orkar inte vända och gå tio minuters prommenad tillbacka. Men undrar om den är stängd för gott?

Back