Lounge i Miami när man reser med SAS?

miamiflyer skrev:Alkohol, tobak och alla andra varor som är "tax exempt" tex parfym har jag sett att ges ut på bryggan.Klicka för att utvidga...
Flyg en del till och från ORD för några år sedan, jag var aldrig med om det när jag köpte med mig sprit hem. Inte en enda gång.

zippan skrev:Flyg en del till och från ORD för några år sedan, jag var aldrig med om det när jag köpte med mig sprit hem. Inte en enda gång.Klicka för att utvidga...
Medan jag, på alla flygplatser jag åkt ifrån i USA har alla leverat varorna vid gaten. Tom på ORD T3, måste i så fall vara helt andra bestämmelser på T5.

Philip G skrev:Visa bifogad bild 125593Kan även flika in att baren öppnades vid 13:05. Ölen, i form av Yuengling, Heineken samt Mahou har provsmakats och får väl godkänt. En pinne i form av makers mark fick även denna följa med.Klicka för att utvidga...

Tack för uppdateringen. Nästa business med SAS blir långweekend till MIA, gillar tanken på den här loungen. Nära till gaten?

Sista loungen i USA var i SF -19, Polaris lounge, den gillade vi oerhört mycket. Misstänker att man blir besviken om man jämför...

Då var det dags igen. Åker MIA-ARN i morrn 16.10 i C. Fortfarande Turkish som är loungealternativet eller finns det alternativ i annan terminal?

Lite offtopic men SAS har bara en avgång söndagar. Någon med info kring möjlighet att checka in tidigare än två timmar innan avgång?

Hubert skrev:Då var det dags igen. Åker MIA-ARN i morrn 16.10 i C. Fortfarande Turkish som är loungealternativet eller finns det alternativ i annan terminal?Lite offtopic men SAS har bara en avgång söndagar. Någon med info kring möjlighet att checka in tidigare än två timmar innan avgång?Klicka för att utvidga...
Jag flög MIA-CPH-ARN med SK tidigare i veckan. Då var det incheckning i gate D31, avgång från E21 (satellit). Fortfarande Turkish lounge, en trappa upp / hiss efter säkerhetskontrollen. Samma våning som tåget som tar en ut till gate E21-E30. Hade dock inte tid att besöka loungen.

Var i Loungen (Turkish) i söndags - nog den sämsta jag har varit på t. O. M Uniteds sämsta är bättre.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

SAS_CPH_Lounge skrev:Var i Loungen (Turkish) i söndags - nog den sämsta jag har varit på t. O. M Uniteds sämsta är bättre.Skickat från min CLT-L29 via TapatalkKlicka för att utvidga...

Ja, den är vedervärdig. Jag var inne och vände. Typ bara SAS-resenärer och knökfull. Jag var väldigt tidigt ute och flyget sent så jag knallade bort till Centurionloungen istället. Betydligt bättre, även om den var välbesökt.

SAS_CPH_Lounge skrev:Var i Loungen (Turkish) i söndags - nog den sämsta jag har varit på t. O. M Uniteds sämsta är bättre.Skickat från min CLT-L29 via TapatalkKlicka för att utvidga...

Om nu Turkish är så dålig,., knalla över till Aviancas då, ingen höjdare men bättre än United.

Kimmen00 skrev:Om nu Turkish är så dålig,., knalla över till Aviancas då, ingen höjdare men bättre än United.Klicka för att utvidga...
Aviancas är stängd sedan länge. Och hade inte varit möjlig att komma åt ändå vad jag vet utan att gå igenom security igen.

MIA-avianca-lounge-mia-pr-01.jpg

Lounge Review: Avianca Sala VIP Lounge Gold – MIA (CLOSED PERMANENTLY) – LoungeReview.com

Avianca Sala VIP Lounge Gold at Miami, FL (MIA) (CLOSED PERMANENTLY): airport lounge review, location, amenities, pictures, ratings, food, drinks, access rules.

cropped-loungereview_square_512x512.jpg

loungereview.com

Hachans skrev:Aviancas är stängd sedan länge. Och hade inte varit möjlig att komma åt ändå vad jag vet utan att gå igenom security igen.Lounge Review: Avianca Sala VIP Lounge Gold – MIA (CLOSED PERMANENTLY) – LoungeReview.comAvianca Sala VIP Lounge Gold at Miami, FL (MIA) (CLOSED PERMANENTLY): airport lounge review, location, amenities, pictures, ratings, food, drinks, access rules.loungereview.comKlicka för att utvidga...

Sen 2021 mao.. jahaja. Det var ju innan pandemin jag var i miami och den loungen där sist.

Kimmen00 skrev:Sen 2021 mao.. jahaja. Det var ju innan pandemin jag var i miami och den loungen där sist.Klicka för att utvidga...

Och SAS flyger inte från J längre utan E. Oavsett vad skyltarna på flygplatsen säger. Det är ingen som brytt sig om att justera dem.

Besökte Turkish loungen på Concourse E i måndags. Vi hittade en lugn hörna och kunde härda ut en timme med lite falafel o meatballs o sedan baklava till dessert.

Önskar verkligen en Polaris lounge på MIA.

Hachans skrev:Ja, den är vedervärdig. Jag var inne och vände. Typ bara SAS-resenärer och knökfull. Jag var väldigt tidigt ute och flyget sent så jag knallade bort till Centurionloungen istället. Betydligt bättre, även om den var välbesökt.Klicka för att utvidga...

Hur lång var promenaden till Centurion? Kunde man gå airside?

FoxBumblebee skrev:Hur lång var promenaden till Centurion? Kunde man gå airside?Klicka för att utvidga...
Någon som har svar på ovanstående? Flyger hem i morgon eftermiddag. Ska också lämna hyrbil på car rental center, hur långt i förväg bör man vara där?

char skrev:Någon som har svar på ovanstående? Flyger hem i morgon eftermiddag. Ska också lämna hyrbil på car rental center, hur långt i förväg bör man vara där?Klicka för att utvidga...
Till och med för en rätt välrutinerad bilhyrare kan det krävas sisådär 15 varv runt flygplatsen för att hitta till återlämningen som är labyrintiskt undangömd. Säger inte att jag själv råkade ut för det, men jag kan ha suttit i bilen...

Back