LOT business class från Budapest - ingen lounge?

volatyle

New member
Hej

Sitter just nu och fördriver tid på Budapest flygplats. Som jag förstår är LOTs egna lounge stängd och det finns inga alternativ trots business class biljett. Platinum loungen verkar endast vara Austrian, swiss, Lufthansa. Hittar ingen star alliancelogga alls... Bara checkar av på forumet så jag inte missar något?

V

Jag är nästan säker på att du ska ha tillgång till SkyCourt lounge när du flyger business med LOT från Budapest.

E.K skrev:Står klart och tydligt på Lot:s egna hemsida att du har tillgång till Sky Court.Executive lounges (lot.com)Klicka för att utvidga...
Jätteskumt. Känns som informationen inte är uppdaterad på LOTs hemsida då. Var där igen nu och dom fortsätter hävda LOT ej har kontrakt och att den loungen jag har tillgång till är temporärt stängd. Finns inga LOT logos utanför heller så känns ju ändå rimligt.

V

Vad har du kvar i tid innan flyget går. Tänkte om du hade möjlighet att gå ut igen till incheckningen igen och fråga dom.

Jag har också haft problem med lounger och fasttrack.

Vid ett tillfälle när jag stod på mig och visade från min bärbara dator så ringde lounge tanten till incheckningen och jag fick personligen prata med vederbörande.

Två olika hemsidor som säger samma sak kan ju knappast ha fel.

E.K skrev:Vad har du kvar i tid innan flyget går. Tänkte om du hade möjlighet att gå ut igen till incheckningen igen och fråga dom.Jag har också haft problem med lounger och fasttrack.Vid ett tillfälle när jag stod på mig och visade från min bärbara dator så ringde lounge tanten till incheckningen och jag fick personligen prata med vederbörande.Två olika hemsidor som säger samma sak kan ju knappast ha fel.Klicka för att utvidga...

Boardar nu så jag släpper det. Noterar att dom kan ha ändrat from oktober 2021 så gissar ändå damerna i entrén hade rätt. Får hoppas på trevligt besök i WAW istället. Där är iaf LOT öppen!

V

E.K skrev:Vad har du kvar i tid innan flyget går. Tänkte om du hade möjlighet att gå ut igen till incheckningen igen och fråga dom.Jag har också haft problem med lounger och fasttrack.Vid ett tillfälle när jag stod på mig och visade från min bärbara dator så ringde lounge tanten till incheckningen och jag fick personligen prata med vederbörande.Två olika hemsidor som säger samma sak kan ju knappast ha fel.Klicka för att utvidga...

Såvida inte kontraktet gick ut nyligen och uppdateringen släpar. Det har hänt flera gånger.

Det må vara sant men problemet är att LOT Loungen är i non Schengen.

Och om regelverket inte är ändrat på flygplatsen så kunde man inte komma tillbaka till Schengen igen.

Verkar som att LOT loungen i Budapest fortfarande är stängd.

De verkar använda Plaza Premium Lounge

Någon som vet om man får med sig in en gäst där med Star Alliance gold och Businessbiljett eller om det går att köpa in en extra?

För att hoppa in lite här, flyger med Swiss nästa månad i ekonomi från Budapest, är Star Alliance guld, finns det någon lounge då att använda?

Paul Petropoulos skrev:För att hoppa in lite här, flyger med Swiss nästa månad i ekonomi från Budapest, är Star Alliance guld, finns det någon lounge då att använda?Klicka för att utvidga...

Enligt Swiss själva ska denna gälla.

1675718239223-png.138738

Någon som vet vad som gäller för gäst om man flyger LOT business och har Star Gold, i Budapest, får man ta med gäst som flyger ecco på samma plan?

FF#1 skrev:Någon som vet vad som gäller för gäst om man flyger LOT business och har Star Gold, i Budapest, får man ta med gäst som flyger ecco på samma plan?Klicka för att utvidga...
Som star gold fick jag gå in med min son. Vi bägge åkte Swiss eco.

Det är vad som gäller egentligen, star gold får ta med 1 gäst från samma flyg om jag minns rätt.

Hittade en mailadress, till Plaza Premium skrev och frågade.

fick först ett nonsenssvar:

Greetings from Plaza Premium Group!

Kindly be informed eligible passengers will receive Airline Lounge Invitation Card. Therefore, please contact airlines to verify the eligibility

sen en stund senare kom det ett bättre svar

Dear FF#1,

Thank you for reaching out to us regarding your upcoming travel on LOT from Budapest to Seoul. We appreciate your interest in our lounge and are glad to hear that you will be flying with us in Business class.

Regarding your inquiry, we would like to inform you that as a Star Alliance Gold Card holder, you are entitled to bring one guest with you to our lounge if they are traveling on the same flight as you. This benefit is complimentary and is applicable to Gold, Senator or Honor membership holders.

Therefore, we are pleased to confirm that you may bring your colleague who is traveling in Economy class on the same flight to our lounge. We hope that this additional service will enhance your travel experience with us.

If you have any further queries or requests, please do not hesitate to contact us. We look forward to welcoming you and your guest to our lounge soon.

Back