Valley
Medlem
TackJapp. Tror dock inte de har speciellt många avgångar i veckan. Du måste dock boka genom BA eller möjligen Iberia för att få avios.
Jag gör en koll
TackJapp. Tror dock inte de har speciellt många avgångar i veckan. Du måste dock boka genom BA eller möjligen Iberia för att få avios.
Flyg till München istället. Det är inte långt till Nürnberg från München. En timme med tåget eller två timmar med bil.@Jönsson
Ut måndag från Barcelona och hem fredag. Hade i och för sig behövt vara på hemmaplan på fredagen, men skulle kunna fungerat.
Hittade dock inget sätt att boka med annan än just Vueling.
Går också att boka så flyg+tåg på en enda biljett så att man tjänar poäng även på tågresanFlyg till München istället. Det är inte långt till Nürnberg från München. En timme med tåget eller två timmar med bil.
Funkar i och för sig också. Gjort det någon gång som omväxling. Annars tar jag bilen och fyller upp med smaskig fika. Har både tomglas och backar att lämna tillbaka sedan något år tillbakaFlyg till München istället. Det är inte långt till Nürnberg från München. En timme med tåget eller två timmar med bil.
Går också att boka så flyg+tåg på en enda biljett så att man tjänar poäng även på tågresan
https://www.lufthansa.com/de/de/Lufthansa-Express-Rail
Någon som flugit LOT i ekonomiklass nyligen från Arlanda, och vet om Star Alliance Gold kan nyttja fast tracken på ARN T5?
Var det ”riktiga” LOT eller LOT ”operated by Nordica”? Känner inte igen detta från min senaste resa ARN-WAW med LOT (operated by Nordica).Svarar mig själv: ja, man får fast track på Arlanda som Star Gold när man flyger ekonomi med LOT.
I övrigt erbjöds mackor, snacks och vatten i ekonomi, samt försäljning av andra (alkoholhaltiga) drycker och mat.
Kaosartad de-boarding i båda benen jag flög med (folk som hoppar upp, tar ner baggage och springer fram medan planet taxar utan någon tillsägning alls från personal, och folk som med sina 3-4 kabinväskor hoppar fram från economy till business för att kunna komma av snabbare, igen utan tillsägelse från personal), vilket tycks vara kulturellt accepterat bland både passagerare och kabinpersonal. Så jag kommer nog välja bort LOT i framtiden.
Var det ”riktiga” LOT eller LOT ”operated by Nordica”? Känner inte igen detta från min senaste resa ARN-WAW med LOT (operated by Nordica).